PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 56 Rachunkowość a controlling | 291--298
Tytuł artykułu

Rachunkowość otwartych ksiąg - koncepcja i zastosowania

Autorzy
Warianty tytułu
Open Book Accounting - Concept and Applications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie założeń koncepcji rachunkowości otwartych ksiąg jako instrumentu zapewniającego przepływ informacji zarządczej między współpracującymi podmiotami. Praktyczne zastosowanie założeń tej koncepcji zilustrowane zostanie wynikami badań empirycznych prezentowanymi w literaturze przedmiotu oraz przykładową procedurą wymiany informacji opartą na zasadach rachunkowości otwartych ksiąg. (fragment tekstu)
EN
The aim of the paper is to present the outline of the open book accounting concept which is a mean of facilitating the flow of management information among business partners. In the paper, the following issues arc discussed: assumptions of the concept, its practical applications and the example of the model of the open book accounting procedure. (original abstract)
Twórcy
autor
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • A guide to fairer contracting: Part 1, The Institute of Public Care 2005, http://ipc.brookes.ac.uk, 20.01.2009.
  • Agndal H., Nilsson U., Interorganizational cost management in the exchange process, "Management Accounting Research" 2009, doi:10.1016/j.mar.2008.07.001.
  • Agndal H., Nilsson U., Supply chain decision-making supported by an open books policy, Int. J. Production Economics 116, 2008, s. 154-167.
  • Caglio A., Ditillo A., A review and discussion of management control in inter-firm relationships: Achievements and future directions, "Accounting, Organizations and Society" 2008, 33, s. 865-898.
  • Coada A.F., Cullen J., Inter-organisational cost management: Towards an evolutionary perspective, "Management Accounting Research" 2006, 17, s. 342-369.
  • Cooper R., Slagmulder R., Interorganizational cost management and relational context, Accounting, Organizations and Society" 2004, 29, s. 1 -26.
  • Dekker H.C., Value chain analysis in interfirm relationships: a field study, "Management Accounting Research" 2003, 14, s. 1-23.
  • Free C, Walking the talki Supply chain accounting and trust among UK supermarkets and suppliers, "Accounting, Organizations and Society" 2008, 33, s. 629-662.
  • Kajiiter P., Kumała H.I., Open-book accounting in networks. Potential achievements and reasons for failures, "Management Accounting Research" 2005, 16, s. 179-204.
  • Knowlcs R., Gregson M., Open book accounting, http://www.theqsi.co.uk/cpdmod/open%20book%20accounting.doc, 20.01.2009.
  • Kumała H.I., Open-book accounting in networks, LTA 2, 2002, s. 157-177.
  • Lehtinen J.R., Storbacka K., Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Wolters Kluwers Oficyna, Kraków 2001.
  • Łada M., Kozarkiewicz A., Rachunkowość zarządcza i controlling projektów, C.H. Beck, Warszawa 2007.
  • Mouritsen J., Hansen A., Hansen CO., Inter-organizational controls and organizational competences: episodes around target cost management/functional analysis and open book accounting, "Management Accounting Research" 2001, 12, s. 221-244.
  • Open book accounting, The Chartered Institute of Public Finance and Accountancy, www.cipfa.org.uk, 20.01.2009.
  • Ryals L., Profitable relations with key customers: how suppliers manage pricing and customer risk, "Journal of Strategic Marketing" 2006, 14/2, s.101-113.
  • Seal W., Berry A., Cullen J., Disembedding the supply chain: institutionalized reflexivity and inter-firm accounting, "Accounting, Organizations and Society" 2004, 29, s. 73-92.
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw, HBS Press, Helion, Gliwice 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164652726

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.