PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/3 | 1214--1220
Tytuł artykułu

Kultura organizacyjna jako czynnik sukcesu organizacji w gospodarce opartej na wiedzy

Warianty tytułu
Corporate Culture as a Success Factor in The Knowledge-Based Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsza praca porusza problem znaczenia kultury organizacyjnej w powodzeniu przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce XXI wieku. Z uwagi na uwarunkowania dzisiejszego świata biznesu, charakteryzującego się niesłychaną zmiennością, złożonością i dynamizmem, przyjęto, że o sukcesie organizacji decyduje jej elastyczność i otwartość na zmiany. Wychodząc z założenia, że oba te czynniki zależą w niemałym stopniu od kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, zasadniczą część tekstu poświęcono omówieniu cech kultury organizacyjnej decydujących o elastyczności organizacji i otwartości na zmiany. Podstawą przedstawionych rozważań były literatura przedmiotu oraz dostępne, opublikowane wyniki badań empirycznych. W drugiej części pracy wskazano możliwe sposoby kształtowania kultury organizacyjnej celem zwiększania wspomnianej elastyczności i otwartości. (abstrakt oryginalny)
EN
The role of corporate culture in success of nowadays enterprises is discussed in the paper. The aim of the article is to describe attributes of corporate culture, that could be a determining factor for organizational success. Therefore, the most significant part of the dissertation is devoted to these problems. The second part of the paper presents possible ways to form corporate culture as a success factor. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
1214--1220
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Bratnicki M. (2002), Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Cameron K.S., Quinn R.E. (2003), Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Czerska M. (2003), Zmiana kulturowa w organizacji: wyzwanie dla współczesnego menedżera, Difin, Warszawa.
  • Drucker P. F. (2004), Zawód menedżer, Wyd. MT Biznes, Konstancin-Jeziorna.
  • Drucker P. F. (1999), Społeczeństwo postkapitalistyczne, PWN, Warszawa.
  • Glińska-Neweś A. (2007), Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedza w przedsiębiorstwie, Dom Organizatora, Toruń.
  • Griffin R.W. (2001), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I. (red.) (2001), Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa.
  • Haus В., Lichtarski J. (1999), Prawno-organizacyjne przekształcenia przedsiębiorstw przemysłowych. W: Haffer M., Sudoł S., (red.), Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości, Toruń, Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 77-83.
  • Jagoda H., Tabaszewska E. (2004), Organizacja jakości a organizacja ucząca się. W: Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - między teorią i praktyką, Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu Nr 1014, s. 272-280.
  • Mikuła B. (2001), W kierunku organizacji inteligentnych, ANTYKWA, Kraków.
  • Nesterowicz P. (2001), Organizacja na krawędzi chaosu, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Nosal CS. (2001), Psychologia myślenia i działania menedżera, Wyd. AKADE, Kraków.
  • Pedler M., Aspinwall K. (1999), Przedsiębiorstwo uczące się, PETIT, Warszawa.
  • Senge P.M. (2004), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Sikorski С (2007), Drogi do sukcesu. Profesjonalizm kontra populistyczna kultura organizacyjn, Difin, Warszawa.
  • Sikorski С (2002), Kultura organizacyjna, C.H.Beck, Warszawa.
  • Sikorski С (1999), Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa.
  • Zgrzywa-Ziemak A. (2004), Czynniki kształtujące zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, Praca Doktorska, PWr., Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164660072

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.