PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/3 | 954--961
Tytuł artykułu

Rola mentora w rozwoju młodego pracownika

Warianty tytułu
The Mentor's Role in Developing Young Employee
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na kształt kariery młodego pracownika najsilniej wpływają postawy i zachowania spotykanych ludzi. Do tego kręgu często zaliczają się rodzice i nauczyciele oraz menedżerowie i bezpośredni przełożeni. Artykuł opisuje za pomocą typologii kierowników możliwe relacje, między młodym stażem pracownikiem a mentorem/mistrzem, którym często staje się wydelegowany do tego celu kierownik. Celem artykułu było przedstawienie kilku czynników najsilniej wpływających na kształt kariery przyszłych doradców, konsultantów oraz ukazanie przeciwdziałań powstawaniu obszarów krytycznych skutkujących szokiem startu zawodowego. Jako materiał empiryczny wykorzystano obserwację uczestniczącą, popartą sondą tematyczną. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the mentor's role at the beginning of a career of a young organizational consultant. It indicates critical areas, which was can appear at the beginning of the professional way. It represents managers' typology proposed by the author. The participating observation supported by thematic probe was used as an empirical material. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
954--961
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Gruszczyńska-Malec G., Rutkowska M. (2005), Mistrzostwo osobiste a wybór kariery zawodowej, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, nr 2.
  • Jensen В. (2007), Jak stworzyć doskonałe miejsce pracy?, w: Biznes, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.
  • Leseferyzm, http://pl.wikipedia.org/wiki/Leseferyzm (2009.05.15).
  • Martowska K., Molasy M. (2008), Społeczna odpowiedzialność uczelni w procesie kształcenia przyszłych elit, w: pod red Leja K., Społeczna odpowiedzialność uczelni, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
  • Matthews J.J., Megginson D., Surtees M. (2008), Rozwój zasobów ludzkich, Wydawnictwo Helion Gliwice.
  • Parsloe E. (1992), Coaching, Mentoring and Assessing, Kogan Page, London, w: Parsloe E., Wray M. (2003), Trener i mentor. Udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Parsloe E., Wray M. (2003), Trener i mentor. Udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Pene J. (2005), Sztuka skutecznego zarządzania, Wydawnictwo OE, Kraków.
  • Raport z badań (2007), Uwarunkowania organizacyjne i psychologiczne Intermentoringu dla utrzymania osób 50+ na rynku pracy, Żory.
  • Rodziński S. (2004), Relacja mistrz - uczeń. Anachronizm czy nowa szansa, w: Skulicz D. (red), W poszukiwaniu modeli dydaktyki akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Sajdak A. (2004), Nauczyciel akademicki - szok startu zawodowego, w: Skulicz D. (red), W poszukiwaniu modeli dydaktyki akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Sajkiewicz A. (1999), (red), Zasoby ludzkie w firmie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Wołoszyn-Spirka W. (2001), W poszukiwaniu realistycznych podstaw moralnego postępowania nauczyciela, Wydawnictwo Uczelniane im K. Wielkiego, Bydgoszcz.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164660077

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.