PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 2 | 34--46
Tytuł artykułu

Uwarunkowania podatności małych przedsiębiorstw na zmiany

Warianty tytułu
Conditions of Small Enterprises' Susceptibility to Change
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu podjęto próbę identyfikacji czynników determinujących rozwój polskich małych przedsiębiorstw w warunkach ich działania na jednolitym rynku europejskim. Prowadzoną diagnozę tego problemu zawężono do ustalenia tych uwarunkowań, które wpisane są w specyfikę omawianych przedsiębiorstw i wykazują niską podatność na zmiany. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study is to identify which remarks of small enterprises are characterized by reduced susceptibility to change. The problem is a very important one, especially from the point of view of the possibility of stimulation of competitive potential of these enterprises and their functioning on the European market. The analysis was conducted on the bases of investigations of entrepreneurs' and small enterprises' behaviours in Świętokrzyskie Region. The author proves that every change is a result of entrepreneur's decisions as well as the need to strengthen the company's competitiveness. Although there are many features indicated as specific for small enterprises in common, as a principle, the features define the form of the enterprise as well as its susceptibility to change. Ali modern enterprises should seek for possibilities of improvement. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
34--46
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. Bratnicki M., (2002), Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, AE, Katowice.
  • 2. Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J., (2002), Zarządzanie organizacjami, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania Dom Organizatora, Toruń.
  • 3. Dominiak P., (2005), Sektor MSP we współczesnej gospodarce, WN PWN, Warszawa.
  • 4. Nogalski B., Wójcik-Karpacz A., (2003), Pozafinansowe uwarunkowania wewnętrzne rozwoju małych przedsiębiorstw, [w:] Stankiewicz J. (red.), Zarządzanie kapitałem i informacją, UZ, Zielona Góra.
  • 5. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2004), Realizacja funkcji motywacyjnej w małych przedsiębiorstwach, [w:] Listwan T. (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa lokalna i globalna, Prace naukowe AE, Wrocław.
  • 6. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2004a), Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Od czego to zależy?, OPO, Bydgoszcz.
  • 7. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2004b), Czynniki określające pozycję rynkową polskich małych przedsiębiorstw na jednolitym rynku europejskim, [w:] Jaremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości, PWSZ, Tarnobrzeg.
  • 8. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2004c), Partnerstwo samorządu terytorialnego i przedsiębiorców w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" nr 4.
  • 9. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2005), Rola umiejętności komunikacyjnych w budowie sukcesu rynkowego małych przedsiębiorstw, "Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego" nr 4, Sopot.
  • 10. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2005a), Zachowania przedsiębiorców na jednolitym rynku europejskim w okresie przedakcesyjnym, [w:] Naruszewicz S. (red.), Świat otwartych granic. Szanse czy zagrożenia, PB, Białystok.
  • 11. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2005b), Wewnętrzne determinanty strategii rozwoju małych przedsiębiorstw, [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, WSZiP, Wałbrzych.
  • 12. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2005c), Struktura źródeł finansowania małych przedsiębiorstw, [w:] Pyka J. (red.), Nowoczesność przemysłu i usług - organizacja i finansowanie, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania, Akademia Ekonomiczna w Katowicach i Politechnika Śląska w Gliwicach, Katowice.
  • 13. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2005d), Małe przedsiębiorstwa a rynek finansowy - absorpcja instrumentów rynku finansowego przez małe przedsiębiorstwa, [w:] Duraj J. (red.), Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, UŁ, Łódź.
  • 14. Romanowska M., (2005), Analiza i planowanie strategiczne w małej firmie, [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie dla małych firm, WSZiP, Wałbrzych.
  • 15. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807 z późn. zm.).
  • 16. Wójcik-Karpacz A., (2003), Jakościowe kryteria identyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, [w:] Urban S. (red.), Jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie, AE, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164679470

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.