Warianty tytułu
Strategic Management in Non-Profit Organizations
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule wskazano na potrzebę stosowania zarządzania strategicznego w organizacjach niedziałających dla zysku. (abstrakt oryginalny)
The article deals with the issue of strategic management in non-profit organizations. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3--10
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Warszawska
Bibliografia
- 1. Bogacz-Wojtanowska E., Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
- 2. Bryson Ü.M., A Strategic Planning Process for Public and Non-profit Organizations, "Long Range Planning" 1988, 21(1).
- 3. Bryson Ü.M., Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations. San Francisco: Jossey-Bass 1995.
- 4. Courtney R., Strategic Management for Voluntary Nonprofit Organizations, Routledge, London 2002.
- 5. Goold M., Institutional advantage: „Away into strategic management in not-for-profit organisations", Long Range Planning 30 (2), 1997.
- 6. Iwankiewicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1997.
- 7. Kemp R.L., Kemp J.D., A New Planning Model for the Public and Nonprofit Sector, „Management Research News" 1992, 15 (2).
- 8. Mulhare E.M., Mindful Of The Future: Strategic Planning Ideology And The Culture Of Nonprofit Management, „Human Organization" 1999, 58 (3).
- 9. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
- 10. Peters T., Waterman R.H. Jr., In Search of Excellence, Harper&Row, New York 1982.
- 11. Tyrakowski M., Rola organizacji pozarządowych w rozwiązywaniu problemów społecznych. „Znacznie" - ZNZE WSIiZ 2/2007 (4), s. 124-151.
- 12. Witek-Crabb A., Specyfika zarządzania strategicznego w organizacjach non-profit, [w:] Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów, (red.) A. Nalepka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu - National-Louis University, Nowy Sącz 2006, s. 129-138.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164690819