PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 10 | 3--10
Tytuł artykułu

Zarządzanie strategiczne w organizacjach non-profit

Warianty tytułu
Strategic Management in Non-Profit Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule wskazano na potrzebę stosowania zarządzania strategicznego w organizacjach niedziałających dla zysku. (abstrakt oryginalny)
EN
The article deals with the issue of strategic management in non-profit organizations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--10
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • 1. Bogacz-Wojtanowska E., Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  • 2. Bryson Ü.M., A Strategic Planning Process for Public and Non-profit Organizations, "Long Range Planning" 1988, 21(1).
  • 3. Bryson Ü.M., Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations. San Francisco: Jossey-Bass 1995.
  • 4. Courtney R., Strategic Management for Voluntary Nonprofit Organizations, Routledge, London 2002.
  • 5. Goold M., Institutional advantage: „Away into strategic management in not-for-profit organisations", Long Range Planning 30 (2), 1997.
  • 6. Iwankiewicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • 7. Kemp R.L., Kemp J.D., A New Planning Model for the Public and Nonprofit Sector, „Management Research News" 1992, 15 (2).
  • 8. Mulhare E.M., Mindful Of The Future: Strategic Planning Ideology And The Culture Of Nonprofit Management, „Human Organization" 1999, 58 (3).
  • 9. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • 10. Peters T., Waterman R.H. Jr., In Search of Excellence, Harper&Row, New York 1982.
  • 11. Tyrakowski M., Rola organizacji pozarządowych w rozwiązywaniu problemów społecznych. „Znacznie" - ZNZE WSIiZ 2/2007 (4), s. 124-151.
  • 12. Witek-Crabb A., Specyfika zarządzania strategicznego w organizacjach non-profit, [w:] Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów, (red.) A. Nalepka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu - National-Louis University, Nowy Sącz 2006, s. 129-138.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164690819

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.