PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 3 | 96--106
Tytuł artykułu

Badanie konkurencyjności organizacji publicznych

Warianty tytułu
Research on Public Organisations' Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie procesu badania konkurencyjności organizacji publicznych w świetle istniejącej literatury. Realizując cel analizy zawartej w artykule wyodrębniono składniki potencjału konkurencyjności organizacji publicznej oraz metody jego badania. (abstrakt oryginalny)
EN
Public sector organisations are important part of country economy and its functioning. The goal of this publication is presenting the process of research on competitiveness of public organisations in accordance with the existing knowledge. To realise established goal of analysis presented in this article, the components of public organisation competitiveness potential and also the methods of its research (strategic balance, key success indicators, and benchmarking) were distinguished. The possibility of identifying the factors determining competitiveness using the methods mentioned above could support people in managing public organisation. The usefulness of these methods implementation should be especially shown in choosing aims, activities and strategies that make possible in maximum level using all sources and abilities of a public organisation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
96--106
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Bednarczyk M., (2001), Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków.
  • 2. Bieniok H., Marek J., (1993), Wartościowanie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" nr 3.
  • 3. Camp R.C, (1992), Learning from the Best Leads to superior Performance, "Journal of Business Strategy" vol. 4.
  • 4. Gierszewska G., (2000), Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa.
  • 5. Gierszewska G., Romanowska M., (1997), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • 6. Gierszewska G., Romanowska M., (2003), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • 7. Kieżun W., (1998), Sprawne zarządzanie organizacją, SGH, Warszawa.
  • 8. Kożuch B., (2002), Zarządzanie publiczne. Istota i zakres pojęcia, "Współczesne Zarządzanie" nr 2.
  • 9. Krukowski K., (2003), Bilans strategiczny jako narzędzie oceny potencjału rozwojowego gminy wiejskiej, Biuletyn KPZK PAN, zeszyt 208.
  • 10. Martyniak Z., (2002), Nowe metody i koncepcje zarządzania, Wydawnictwo AE, Kraków.
  • 11. Niedzielski E. (red.), (2000), Zarządzanie strategiczne - przewodnik do ćwiczeń, Wydawnictwo UWM, Olsztyn.
  • 12. Owsiak S., (1997), Finanse publiczne. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 13. Obłój K., (1998), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • 14. Stankiewicz J., (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstw. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOIK, Toruń.
  • 15. Strategor, (1995), Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
  • 16. Węgrzyn A., (1997), Benchmarking - moda czy nowa filozofia zarządzania, "Przegląd Organizacji" nr 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164716796

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.