Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule zaprezentowano zmiany w p. 5.5.2 "Przedstawiciel kierownictwa" normy ISO 9001:2008. Przybliżono zadania dla przedstawiciela kierownictwa organizacji oraz rolę pełnomocnika ds. SZJ. Zauważono, że dobra współpraca wymaga przede wszystkim skutecznej komunikacji.
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Hunt L., Robitaille D., Williams C., The Insiders' Guide to ISO 9001:2008, Patón Professional, Chico, USA 2008.
- 2. Norma PN-EN ISO 9001:2009.
- 3. http://www.tcl76.org/Interpre.asp
- 4. Anderson S., Reconnecting with strategy, Quality Digest, 24/08/2009: http://www.qualitydigest.com/inside/quality-insider-article/reconnecting-strategy.html
- 5. ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on "Output matters!", 2006.
- 6. Krasnodębski R., Zmiany w strategii firmy i budowanie nowych modeli biznesowych, Harvard Business Review Polska, lipiec-sierpień 2006.
- 7. Kaplan R. S„ Norton D. P., The Office of strategy management, Harvard Business Review, Oct. 2005.
- 8. Boghossian D., Enterprise performance: The new quality goal, Quality Digest, 15/08/2009: http://www.qualitydigest.com/ inside/quality-insider-column/enterprise-performance-new-quality-goal.html
- 9. http://www.iso.org/iso/pressrelease.htm?refid=Refll78
- 10. Okes D., 10 Quality Basics: Economic case for quality, Quality Progress, nr 6 (2007).
- 11. George S., How to speak the language of senior management, Quality Progress, nr 5 (2003).
- 12. Hoisington S.H., Menzer E.C., Learn to talk money, Quality Progress, nr 5 (2004).
- 13. Sherman P.J., Vono J.G., Use financial terma to get management to take notice of your quality message, Quality Progress, nr 7 (2009).
- 14. Hunt L., Energize your QMS: Though minor, the changes to ISO 9001:2008 should not be taken lightly, Quality Progress, nr 10 (2008).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164828799