PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4 | 36--40
Tytuł artykułu

Kilka uwag o integracji marketingu i logistyki

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W procesach gospodarczych nie istnieją całkowicie odrębne cele marketingu i logistyki. Działania marketingowe zmierzające do zwiększenia produkcji i sprzedaży zawsze są związane z logistyką i muszą się kończyć fizycznym transferem sprzedawanych dóbr. Materialne procesy logistyczne stanowią więc uwieńczenie w większości niematerialnych działań marketingowych. Cele marketingowe nie mogą być realizowane bez logistyki, natomiast logistyka występuje w wielu sytuacjach niezwiązanych z marketingiem, a także z gospodarką. Jest niezbędna w akcjach militarnych, usuwaniu następstw klęsk żywiołowych, pomocy społecznej, organizowaniu ekspozycji artystyczno – muzealnych, a także w realizowaniu codziennych, prywatnych decyzji związanych z przemieszczaniem określonych przedmiotów. Jeśli jednak w przedsiębiorstwach działania marketingowe muszą być wspomagane działaniami logistycznym, to wydaje się bezdyskusyjne, że zarządzanie marketingowe tak dalece przeplata się z zarządzaniem logistycznym, że tworzą łącznie formułę zarządzania marketingowo – logistycznego. Formuła ta wydaje się obecnie bardziej odpowiednia zarówno w rozważaniach dotyczących praktyki gospodarczej, jak i w dydaktyce w szkolnictwie wyższym. (abstrakt oryginalny)
EN
There are no totally separate aims of marketing and logistics in the economic processes. The marketing activities that lead to production and sale increase are always connected with logistics and they must be concluded with a physical transfer of goods being sold. Therefore, the material logistics processes are completion of most immaterial marketing activities. Marketing aims could not be realized without logistics; whereas, logistics does occur in many situations which are not connected with marketing or economy. It is indispensable in military actions, in removing natural disaster's consequence, in social service, in organizing artistic-museum exhibitions, as well as, in realizing everyday, private decisions connected with certain objects' movement. Still, if marketing activities in companies must be supported with logistic activities, it seems to be unarguable that marketing management interlaces with logistic management to such an extent that they together create marketing-logistic formula. Currently, this formula seems to be more appropriate in deliberation both on economic practice, as well as, on didactics in the higher education. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
36--40
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego w Warszawie; Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sochaczewie
Bibliografia
  • P. BLAIK, Logistyka, PWE, Warszawa 2001, s. 216-217.
  • P. BLAIK, R. MATWIEJCZUK, Logistyczny łańcuch tworzenia wartości, Uniwersytet Opolski, Opole 2008.
  • P. CHEVERTON, Kluczowe umiejętności marketingowe, Helion, Gliwice 2006, s. 391.
  • Encyklopedyczne podstawy marketingu, Placet, Warszawa 2009.
  • Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2007.
  • T. PIERSIAK, Są już pewni, że Neandertalczyk był człowiekiem, "Gazeta Wyborcza", 8 września 2008 r.
  • T. WOJCIECHOWSKI, Marketing i logistyka na rynku środków produkcji, PWE Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164897581

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.