PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 801 | 19--48
Tytuł artykułu

Strategiczne zarządzanie wiedzą w małych i średnich przedsiębiorstwach

Warianty tytułu
Strategic Knowledge Management in Small and Medium-sized Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono wyniki badań, których celem było zidentyfikowanie zasadniczych tendencji w zachowaniach strategicznych małych i średnich przedsiębiorstw. Badania koncentrowały się głównie na identyfikacji zakresu stosowanych strategii: wiedzy i wewnętrznych warunków organizacji umożliwiających sprawne zarządzanie wiedzą, kreacji przez współdziałanie, kreacji wewnętrznej, absorpcji i rozszerzenia wewnętrznego.
EN
In this article, the authors present the results of research on the level of application of knowledge management in small and medium-sized enterprises. The research was mainly focused on determining the frequency of use of the following strategies: knowledge creation through cooperation, internal creation, absorption and internal dissemination, as well as the extent of implementation of key tasks in the area of strategic knowledge management. The results showed that the most frequently used were tools for disseminating knowledge within organisations and, in second place, tools for creating knowledge within organisations. Knowledge absorption and the creation of knowledge through cooperation are less frequently used. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
19--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Heisig P., Vorbeck J. [2001], Benchmarking Survey Result [w:] Knowledge Management. Best Practices in Europe, red. K. Mertins, P. Heisig, J. Vorbeck, Springer-Verlag, Berlin- Heidelberg.
  • Koźmiński A. [2004], Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa.
  • Mikuła B. [2005], Technika identyfikacji poziomu realizacji strategicznego zarządzania wiedzą w organizacji [w:] INTELEKT 2005. Kapitał intelektualny jako szansa na poprawę jakości zarządzania w warunkach globalizacji. Materiały z konferencji naukowej Kazimierz Dolny, 25-27 Xl 2005, red. E. Skrzypek, tom 1, UMCS w Lublinie, Lublin.
  • Mikuła B., Makowiec M. [2006], Systemy motywacji pracowniczej małych i średnich firm Małopolski, „Przegląd Organizacji”, nr 6.
  • Mikuła B., Turcza P. [2005], Strategie zarządzania wiedzą w praktyce [w:] Innowacyjność we współczesnych organizacjach, red. A. Stabryła, AE w Krakowie, Kraków.
  • Morawski M. [2006], Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, „e-Mentor”, nr 4.
  • Niemczyk J. [2006], Strategie z perspektywy sieci - nowy nurt w rozwoju zarządzania strategicznego, „Przegląd Organizacji”, nr 6.
  • Nonaka I. [2006], Organizacja oparta na wiedzy [w:] Zarządzanie wiedzą, Helion, Gliwice.
  • Perechuda K. [2005], Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Tiwana A. [2003], Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Placet, Warszawa.
  • Turcza P. [2005], Elementy strategicznego zarządzania wiedzą w praktyce na przykładzie dwóch firm [w:] INTELEKT 2005. Kapitał intelektualny jako szansa na poprawę jakości zarządzania w warunkach globalizacji. Materiały z konferencji naukowej Kazimierz Dolny, 25-27 XI 2005, red. E. Skrzypek, tom 1, UMCS w Lublinie, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164940053

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.