PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 43 Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji | 374--384
Tytuł artykułu

Rola człowieka w organizacji procesowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Human Role in Process Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie miejsca człowieka w organizacji orientującej się na procesy, ze wskazaniem na różne role, jakie może on odgrywać w takiej organizacji, oraz na wymagania, jakie stawia organizacja procesowa w odniesieniu do jego kompetencji i kwalifikacji w różnych fazach swojego życia. (fragment tekstu)
EN
The article presents human place in the process organization. It shows different roles which can be received in this kind of organization and it also describes requirements which are set by the process organization, with reference to human qualifications and competences, in different stages of its development. The article in particular presents the essence of process organization and its character, in the context of functional organization. It also shows different human roles in process organization (member or manager of managing team, improving process team or process manager). Moreover, it describes staged development of employees' competences and qualifications in the next stages of process organization development (sensitivity, realization, stabilization and perfection). (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Cyfert S., Krzakiewicz K., Koncepcja organizacji zorientowanej na procesy, [w:] Nowoczesność przemysłu i usług, red. J. Pyka, TNOiK Katowice i AE w Katowicach, Katowice 2006.
  • Grajewski P., Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007.
  • Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
  • Lichtarski J., O relacji między podejściem funkcjonalnym ¡procesowym w zarządzaniu, [w:] Podejście procesowe w zarządzaniu, t. l, red. M. Romanowska, M. Trocki, SGH, Warszawa 2004.
  • Malorny Ch., TQM umsetzen, Schaeffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 1999.
  • Müller R., Rupper P., Process reengineering, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2000.
  • Schmelzer HJ., Sesselman W., Geschäftsprozessmanagement in der Praxis, Hanser, Wien 2003.
  • Słownik zarządzania kadrami, red. T. Listwan, C.H. Beck, Warszawa 2005.
  • Stöger R., Geschaeftsprozesse erabeiten-gestalten-nutzen, Schaeffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164982037

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.