PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 823 | 5--18
Tytuł artykułu

Marketing w procesie pozyskiwania zasobów przez organizacje pozarządowe w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing in the Process of NGOs Obtaining Resources in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing organizacji pozarządowych polega na wykorzystaniu metod marketingu, technik i narzędzi do promowania społecznie wartościowych wzorów zachowań, nowych wartości i postaw, których realizacja prowadzi do zaspokojenia ważnych społecznie potrzeb i humanizacji życia. Głównym celem marketingu organizacji pozarządowych są klienci i ofiarodawcy. Omówiono metody marketingowe i techniki stosowane przez organizacje pozarządowe w celu zapewnienia środków i partnerów w celu realizacji określonych projektów.
EN
NGO marketing consists in using marketing methods, techniques and instruments to promote socially valuable patterns of behaviour and new values and attitudes whose realisation meets important human and social needs. The main target markets of NGOs are clients and donors. In this article, the author discusses the marketing methods and techniques used by NGOs to secure funds and partners in order to carry out specific projects. She also identifies the instruments that shape the long-term relationships and loyalties of firms and volunteers that support NGOs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Gumkowska M., Herbst J., Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych. Raport z badania 2006, Stowarzyszenie Klon/Jawor, www.ngo.pl.
  • Gumkowska M., Herbst J., Wygnański J., Wolontariat, filantropia i 1% - raporty z badań 2004, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2005.
  • Kotler P., Andreasen A.R., Strategic Marketing for Nonprofit Organizations, Prentice Hall, New Jersey 1996.
  • Krzyżanowska M., Marketing usług organizacji niekomercyjnych, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.
  • Sargeant A., Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r., Dz.U. nr 96 poz. 873.
  • Załecki R., Ku nowej marce sektora organizacji społecznych w Polsce, „Trzeci Sektor” 2007/2008, nr 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164992486

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.