PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 823 | 149--161
Tytuł artykułu

Wojna formatów jako przykład rywalizacji konkurencyjnych standardów sprzętu audio-wideo w skali globalnej

Autorzy
Warianty tytułu
The "Format War" as an Example of Rivalry for Market Dominance between Incompatible and Competing Standards for Audio-Visual Equipment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Firmy produkujące sprzęt audio-wideo wprowadzają od lat na rynek nowe produkty. Innowacyjność tych produktów może opierać się na zastosowaniu nowoczesnych technologii, wykorzystaniu nowatorskich rozwiązań technicznych czy nadaniu produktom nowych cech użyteczności (zwiększeniu możliwości zastosowania). Przedstawiono wybrane przykłady rywalizacji ze sobą formatów i marketingowych działań „wojennych”, które decydują o sukcesie lub porażce poszczególnych stron konfliktu.
EN
A “format war” is a situation where at least two incompatible standards for substitution products struggle with each other to gain market dominance. The author explains the circumstances in which a format war on the audio-visual market can arise. He illustrates this by citing the examples of VHS vs Betamax and Blu-Ray vs HD DVD and presents the key win factors in both cases. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
149--161
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Arnold T.K., All Hollywood Studios Now Lined up Behind Blu-Ray, Reuters, 21 February 2008, http://www.reuters.com/article/entertainmentNews/idUSN2118265320080221, grudzień 2008.
  • Blu Ray Disc Association, http://www.blu-raydisc.com/en/association/GeneralInfo.html; http://www.blu-raydisc.com/en/about/SupportingCompanies.html, grudzień 2008.
  • Carnoy D., HD-DVD vs. Blu-ray: Who Cares?, http://reviews.cnet.com/4520-8900_ 7-5600201-1.html, grudzień 2008.
  • CNET Expert Tech, Format Wars: The Tech that Should Have Won, http://digitalliving. cnet.co.uk/specials/0,39030785,49291589-2,00.htm, grudzień 2008.
  • Cusumano M., Mylonadis Y., Rosenbloom R., Strategic Maneuvering and Mass-market Dynamic: The Triumph of VHS over Beta, "Business History Review" 1992, vol. 66, http://pages.stern.nyu.edu/~lcabral/teaching/betamax.pdf, grudzień 2008.
  • DVD Forum's Mission, http://www.dvdforum.org/about-mission.htm, grudzień 2008.
  • Engadget HD, http://www.engadgethd.com/tag/totalhd, grudzień 2008.
  • HD DVD Promotion Group Officially Dissolved, http://www.cdrinfo.com/Sections/News/ Details.aspx?NewsId=22868, grudzień 2008.
  • Livolsi B., HD-DVD vs. Blu-Ray: The Next format War, ProjectorCentral.com, http:// www.projectorcentral.com/hddvd_bluray.htm, grudzień 2008.
  • Olleros X., Betamax Revisited: A Contextual View of the Battle for the Home VCR Market, Université du Québec à Montreal, 2003, http://www.sba.muohio.edu/abas/2003/ brussels/olleros_betamax%20revisited.pdf, grudzień 2008.
  • Owen D., The Betamax vs VHS Format War, Media College.Com, 1 May 2005, http:// www.mediacollege.com/wideo/format/compare/betamax-vhs.html, grudzień 2008.
  • Perens B., Open Standards, Principle and Practice, http://perens.com/OpenStandards/ Definition.html, grudzień 2008.
  • Rosen D.E., Schroeder J.E., Purinton E.F., Marketing High Tech Products: Lessons in Customer Focus from the Marketplace, "Academy of Marketing Science Review" 1998, nr 6, http://www.amsreview.org/articles/rosen06-1998.pdf, grudzień 2008.
  • Sabbagh D., How the Blu-ray War Was Won - Sony Outspent, Outsold Toshiba, Times-Online, 21.02.2008, http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/ media/article3405959.ece, grudzień 2008.
  • Shim R. Try Scratching this DVD, CNET News, 17.11.2004, http://news.cnet.com/Try-%20scratching%20this%20DVD/2100-1041_3-5455621.html, grudzień 2008.
  • Shoefield J., Why VHS Was Better than Betamax, "The Guardian", 25 January 2003, http:// www.guardian.co.uk/technology/2003/jan/25/comment.comment, grudzień 2008.
  • Smale W., How the PS3 Led Blue-ray's Triumph, BBC News, http://news.bbc.co.Uk/2/hi/ business/7252506.stm, grudzień 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164997174

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.