PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 804 | 25--39
Tytuł artykułu

Procedura makrosegmentacji rynku w marketingu międzynarodowym

Warianty tytułu
Market Macrosegmentation Procedure in International Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od początku lat 90. XX w. obserwuje się gwałtowną ekspansję zachodnich korporacji handlowych na rynku Europy Środkowo-Wschodniej, w tym na rynek polski. Napływ inwestorów zagranicznych wywiera także istotny wpływ na przemiany handlu w Polsce. Zagrożenie konkurencyjne oraz procesy koncentracji zachodzące w zagranicznych przedsiębiorstwach działają pobudzająco nią krajowe firmy handlowe, które zainteresowały się różnymi formami kooperacji i integracji. Powstające związki i stowarzyszenia stawiają sobie za cel podjęcie walki konkurencyjnej z zachodnimi gigantami handlowymi. Podstawowym celem artykułu jest ocena wpływu zagranicznych inwestycji na proces integracji handlu w Polsce. (fragment tekstu)
EN
In this article, the author attempts to assess the impact of foreign investment on the process of company integration in Poland. First, she presents the effects of inward foreign investment on the host country's market. She shows that the influx of foreign companies also has a significant impact on changes in business in Poland. The author draws attention to the fact that the threat of competition from and mergers of foreign companies have also encouraged Polish companies to opt for various forms of cooperation and integration. The goal of the emerging unions and associations is to try to compete with the giant Western corporations. Representatives of companies perceive the positive impact of integration on strengthening the position of Polish companies vis-à-vis foreign chain stores. We can assume that the consolidation process will continue and that it will create an opportunity for Polish companies to develop. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
25--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Adamczyk J., Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2001.
  • Berndt R., Altobelli C.F., Sander M., Internationales Marketing - Management, Springer Verlag, Berlin-Heidelberg-New York 1999.
  • Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Placet, Warszawa 2000.
  • Dębicki M., Prawo - źródło barier w działalności międzynarodowej przedsiębiorstw [w:] Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstwa, red. M.K. Nowakowski, Key Text, Warszawa 1997.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  • Hollensen S., Global Marketing, Pearson Education, Harlow 2001.
  • Karcz K., Postawy konsumentów wobec produktów zagranicznych a decyzje w marketingu międzynarodowym [w:] Współczesne problemy marketingu międzynarodowego, red. J.W. Wiktor, AE w Krakowie, Kraków 1998.
  • Koźmiński A.K., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
  • Meffert H., Bolz J., Internationales Marketing Management, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart 1982.
  • Misala J., Podstawowe problemy pomiaru międzynarodowej konkurencyjności gospodarki kraju [w:] Polska. Raport o konkurencyjności 2006, red. M.A. Weresa, Instytut Gospodarki Światowej, SGH, Warszawa 2006.
  • Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1996.
  • Nowak-Far A., Globalna konkurencja. Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach wielonarodowych, PWN, Warszawa 2000.
  • Oczkowska R., Joint venture jako strategia wejścia przedsiębiorstw zagranicznych na polski rynek. Koncepcja marketingowa, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2005.
  • Oczkowska R., Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym. Uwarunkowania strategii internacjonalizacji i globalizacji, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2007.
  • Polska. Raport o konkurencyjności 2006, red. M.A. Weresa, Instytut Gospodarki Światowej, SGH, Warszawa 2006.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  • Sikora T., Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym [w:] Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, red. E. Duliniec, SGH w Warszawie, Warszawa 2007.
  • Stewart T.A. , The Wealth of Knowlege. Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Nicholas Brealey Publishing, London 2001.
  • Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globaliacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
  • Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa 1995.
  • Welge M.E., Holtbrügge D., Internationales Management, Verlag Moderne Industrie, Landsberg/Lech 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164999483

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.