PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 804 | 41--56
Tytuł artykułu

Badania marketingowe rynków zagranicznych - obszary i procedury badawcze

Warianty tytułu
Market Research on Foreign Markets - Research Areas and Procedures
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem badań marketingowych na rynkach zagranicznych. Działalność gospodarcza na rynkach międzynarodowych wymaga od przedsiębiorstw poznania nowego otoczenia – czynników demograficznych, ekonomicznych, prawnych, politycznych, technologicznych oraz społeczno-kulturowych. Czynniki te determinują jednocześnie kierunki i sposoby prowadzenia badań marketingowych rynków zagranicznych. Dlatego też niektóre aspekty badań w marketingu międzynarodowym wymagają szczególnej uwagi; należą do nich: - nowe obszary badawcze, - konieczność ustalenia źródeł informacji, - wybór odpowiednich metod analizy danych, - problem ekwiwalencji w badaniach międzynarodowych. (fragment tekstu)
EN
The aim of the article is to present fundamental issues linked with conducting market research on foreign markets. The internationalisation of enterprises is an increasingly visible process in the global economy. In order to operate on international markets, enterprises need to understand the new environment; this, in turn, determines the means and methods of conducting market research on foreign markets. For this reason, certain aspects of research in the field of international marketing require special attention. These include: - new research areas, - the need to establish sources of information, - the choice of appropriate methods of data analysis, - the issue of equivalence in international research. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--56
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1996.
  • Cateora P.R., Ghauri P.N., International Marketing, European Edition, McGraw-Hill Publishing, Berlshire 2000.
  • Czinkota M.R., Ronkainen I.A., International Marketing, Thomson -South-Western, Mason 2004.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.
  • Karcz K., Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.^ Keegan W.J., Green M.C., Global Marketing, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River 2005.
  • Keegan W.J., Schlegelmilch B.B., Global Marketing Management. A European Perspective, Pearson Education, Harlow 2001.
  • Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2001.
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2003.
  • Sagan A., Ekwiwalencja pomiaru w badaniach międzykulturowych [w:] Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej, AE w Krakowie, Kraków 2003.
  • Sagan A., Metodologiczne aspekty międzykulturowych badań marketingowych [w:] Współczesne problemy marketingu międzynarodowego, red. J.W. Wiktor, AE w Krakowie, Kraków 1998.
  • Sandhusen R.L., Global Marketing, Barron’s, Hauppauge 1994.
  • Schroeder J., Badania marketingowe rynków zagranicznych, AE w Poznaniu, Poznań 2000.
  • Usunier J.C., Lee J.A., Marketing Across Cultures, Pearson Education, Harlow 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164999592

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.