PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 113--122
Tytuł artykułu

Strategiczna sieć biznesowa jako podejście optymalizujące działalność przedsiębiorstwa w turbulentnym otoczeniu

Warianty tytułu
Strategic Business Network as a Tool Optimising Company's Activities in a Turbulent Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawione podstawowe charakterystyki strategicznej sieci biznesowej, jako podejścia optymalizującego działalność w turbulentnym otoczeniu. Główne przedsiębiorstwo powiązania, poprzez koncentrację na kluczowych elementach łańcucha wartości umacnia swoją pozycję konkurencyjną na rynku. Wykorzystanie subcontractingu pomaga przedsiębiorstwu szybciej reagować na zachodzące w otoczeniu zewnętrznym zmiany, a istniejące pomiędzy przedsiębiorstwami zaufanie umożliwia wymianę zasobów, na czym korzystają wszystkie podmioty uczestniczące w strategicznej sieci biznesowej. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the main concepts of strategic business network, as an approach that optimises activities of a company operating in a turbulent environment. The focal company, by concentrating on core elements of values chain, may reinforce its competitive position. By subcontractingu less important activities, the company may react faster to changes in external environment, and with trust established among companies, all the actors of strategic business network may have better operational results. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
113--122
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Dyer J., Singh H. (1998), The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, Academy of Management Review, Vol. 23 no 4
  • Ebers M., Gandori A. (1997), The Forms, Costs and Development Dynamics of Inter -Organizational Networking, w: The formation of interorganizational networks, M.Ebers (red.), Oxford University Press
  • Ebers M., Jarillo C. (1997/1998), The Construction, Forms and Consequences of Industry Networks, Interactions Studies of Management and Organization , Vol. 27, No.4, Winter
  • Gierszewska G. (2000), Zarządzanie strategiczne, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa
  • Głuszek E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław
  • Gołębiowski T. (2003), Marketing na rynku instytucjonalnym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Gorynia M. (2000), Podstawy strategii przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, w: Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, wydanie drugie, M.Gorynia (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań
  • Gulati R. (1998), Alliances and Networks, Strategic Management Journal. Vol. 19
  • Gulati R., Nohria N., Zaheer A. (2000), Strategic Networks, Strategic Management Journal, Vol. 21
  • Jarillo J.C. (1988), On Strategic Networks, Strategic Management Journal Vol.9
  • Jarillo J.C. (1993), Strategic networks- creating the bordless organization, Butterworth- Heinemann
  • Koźmiński A.K., Jemielniak D. (2008), Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, Warszawa
  • Łobos K. (2005), Organizacje sieciowe, w: Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu. Ku superelastycznej organizacji, R.Krupski (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Oblój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii. Na styku starych i nowych reguł konkurencji, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Obłój K. (2007), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Perechuda K.(2007), Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław
  • Ring P. (1996), Networked organization, Uppsala
  • Ritter T., Ford D. (2004), Interactions between suppliers and customers in business markets, w: H.Makansson, D.Harrison, A.Waluszewski, Rethinking Marketing. Developing a new understanding of markets, John Wiley &Sons, Ltd
  • Rymarczyk J. (2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
  • Tumbull P., Ford D. (2002), Cunningham M., Interaction, Relationships and Networks in Business Markets: An Evolving Perspective, w: Understanding Business Marketing and Purchasing, D.Ford (red), Third Edition, Thomson Learning
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165057618

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.