PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 11--21
Tytuł artykułu

Przyczyny i objawy kryzysu w polskich przedsiębiorstwach

Warianty tytułu
Factors and Symptoms of Crisis in Polish Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wszelkie negatywne zjawiska dla organizacji, bez względu na obszar, którego dotyczą mogą stanowić pewną przyczynę zaistnienia w przedsiębiorstwie sytuacji kryzysowej. Jednocześnie przyczyny kryzysu wyzwalają jego symptomy (objawy), czyli sygnały informujące o rozwoju zjawiska, które oddziaływują na przedsiębiorstwo od wewnątrz. Prawidłowa identyfikacja źródeł, jak i objawów kryzysu wpływa na efektywność podejmowanych przez firmę programów anty kryzysowych. Dlatego staje się ona kluczowym elementem w zarządzaniu antykryzysowym. W artykule przedstawiono w oparciu o studia literaturowe i wyniki badań najczęstsze przyczyny i symptomy kryzysów występujących w polskich przedsiębiorstwach. (abstrakt oryginalny)
EN
There are many factors of the enterprise crisis. They have external and internal character depended on their origin (outside or inside of the enterprise). Crisis factors cause specific symptoms, which influence on the enterprise from inside. In this article there are discussed the most common factors and symptoms of crisis in Polish enterprises. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
11--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Gierszewska G. (2002), Strategie kryzysowe w warunkach globalizacji, w: Praktyka zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie, Kozyra B., Zelek A. (red.), Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin
  • ICM Business Crisis Trend Reports, News Coverage of Business Crises, http://www.crisisexperts.com/Reports_main.htm
  • Kral Z., Zabłocka - Kluczka A. (2003), O istocie zjawisk kryzysowych organizacji, w: Zachowania organizacji wobec zjawisk kryzysowych, Skalik J. (red.), Cornetis sp. z o.o., Katedra Projektowania Systemów Zarządzania AE we Wroeławiu, Wrocław
  • Nogalski B., Macinkiewicz H. (2004), Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Difin, Warszawa
  • Nizard G. (1998), Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, WN PWN, Warszawa
  • PKJPP Lewiatan (2009), Kondycja dużych firm w Polsce w czasach kryzysu, http://www.pkpplewiatan.pl
  • Slatter S., Lovett D., (2002), Restrukturyzacja firmy, WIG Press, Warszawa
  • Urbanowska-Sojkin E. (1999), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań
  • Wawrzyniak B. (1999), Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa
  • Zelek A. (2002), Źródła i objawy kryzysów przedsiębiorstw - raport z badań, w: Praktyka zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie, Kozyra B., Zelek A. (red.), Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin
  • Zelek A. (2003) Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie. Perspektywa strategiczna, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165057630

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.