PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 259--264
Tytuł artykułu

Uwarunkowania trwałego rozwoju przedsiębiorstw w niestabilnym otoczeniu

Autorzy
Warianty tytułu
Conditionings of Enterprises Sustainability in Unstable Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Idea trwałego, zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw zawiera w sobie wiele koncepcji zarządzania: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, triple bottom line, ekorozwój. W warunkach niestabilnego otoczenia kluczowego znaczenia nabiera zarządzanie relacjami z interesariuszami. W artykule zaprezentowano model powiązań między zarządzaniem relacjami z interesariuszami a trwałym rozwojem przedsiębiorstwa, umożliwiający menedżerom ocenę opłacalności jakiegokolwiek działania firmy poprzez badanie reakcji interesariuszy i ich wpływu na tworzenie wartości przedsiębiorstwa oraz monitoring wskaźników zrównoważonego rozwoju firmy. (abstrakt oryginalny)
EN
The idea of corporate sustainability is very capacious and contains many concepts such as: corporate social responsibility, triple bottom line, eco-development. Stakeholders relationship management is a great supplement to that. It helps companies to establish new and unique relationships with different stakeholders. Then companies are able to attain a wider range of perspectives and current and futures views of surroundings they operate in. Thanks to this approach companies are obtaining the necessary information and knowledge relating to these opportunities and establishing the unique partnerships that are essential for them to become reality. Important thing is that identifying stakeholders, their needs, monitoring, analyzing their influence and managing their expectations, in order to have an impact on corporate sustainability should be made from economic, social, environmental perspectives. Moreover, companies through shaping unique relationship with different stakeholder are reducing the complexity of surroundings and they score a competitive advantage. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
259--264
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Podlaska w Siedlcach
Bibliografia
  • Bukowski Z. (2005) Pojecie zrównoważonego rozwoju w prawie polskim, w: Papuziński A. (red.) Zrównoważony rozwój. Od utopii do praw człowieka, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz.
  • Evan W.M., Freeman R.E (1988) A Stakeholders Theory of the Modern Corporation: Cantian Capitalism, w: Ryan L. Sójka J.(red.) (2005) Etyka biznesu. Z klasyki współczasnej myśli amerykańskiej, Wydawnictwo "W drodze" Poznań.
  • Witek-Crabb A. (2005) Zrównoważony rozwój przedsiębiorstw -więcej niż ekorozwój, w: Brudlak H., Gołębiowski T. (red.) (2005) Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Szajczyk M. (2008) Przedsiębiorstwo zrównoważone - źródła przewagi konkurencyjnej, w: Cisek M. (red.) Konkurencyjność przedsiębiorstw. Podstawowe wyznaczniki. Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce.
  • Szajczyk M. (2009) Stakeholders relationship management and business sustainability. w: Wereda W., Starnawska S. (red.) Cyclicality, financial safety and business creativity as the challenges of the modem world. Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce.
  • Kostyra M. (1996) Postmodernizm w zarządzaniu, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165057678

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.