PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 147--156
Tytuł artykułu

Znaczenie społecznej odpowiedzialności w biznesie

Warianty tytułu
Significance of Social Responsibility in Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W prezentowanym materiale zwrócono uwagę na problem społecznej odpowiedzialności w biznesie, odpowiedzialności firm zarówno wobec pracowników jak i otoczenia, w którym firma funkcjonuje. W pierwszej części wyjaśniono istotę i procesy jakie zachodzą w relacji firma-pracownik-otoczenie. Problem ten jest szczególnie ważnym w sytuacjach kryzysowych. W drugiej części podjęto próbę określenia procedur, które mogą być pomocne we wprowadzaniu modelu CSR. W końcowej części artykułu zaprezentowano w skrócie wyniki badań ankietowych dotyczących postrzegania przez badanych społecznej odpowiedzialności form za losy pracowników i szeroko rozumianego mikro- i makrootoczenia. (abstrakt oryginalny)
EN
In the presented material the attention has been focused on the issue of social responsibility in business, responsibility of the campanies for both the emploees and the environment in which they exist. In the first part the meaning and processes existing in the relation company-employee-environment have been explained. The issue is of special importance in the times of crisis. In the second part an attempt of describing the procedures helpful in introducing of CSR model has been made. In the final part of the article the results of the serveys concerning the forms of the social responsibility of the interviewed for the employees and widely understood micro- and macroenvironment have been presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
147--156
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Chryssides G. D., Kaler J. H. (1999), Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Karczewski L. (2008), Etyka biznesu, kulturowe uwarunkowania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole.
  • Klimczak B. (1999), Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Lanego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Mudyń K. (2002), Pułapki osobistej odpowiedzialności. Perspektywa psychologiczna, Prakseologia, nr 142.
  • Olędzki J., Tworzyło D. (red.) (2006), Public relations, Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN, Warszawa.
  • Przegląd. (2004) Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.
  • Węgrzecki A. (red.) (1999), Etyczne fundamenty gospodarowania, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Witecka J. (red.) (2007), Biznes t.l, PWN, Warszawa.
  • Żemigała M. (2007), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165057720

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.