PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 50 Gospodarka turystyczna w regionie : przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca | 174--186
Tytuł artykułu

Wielkość i struktura rynku biur podróży działających w Trójmieście

Warianty tytułu
Size and Structure of Travel Agency Market Operating in Tri City
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest określenie rozmiarów rynku usług trójmiejskich biur podróży oraz obszaru prowadzonej przez nich działalności. Osiągnięcie tego celu wymaga udzielenia odpowiedzi na następujące pytania: 1. Jak dużymi przedsiębiorstwami turystycznymi są trójmiejskie biura podróży? 2. Jaki jest obszar działalności prowadzonej przez biura podróży? 3. Jaka jest opinia pracowników biur podróży o własnej branży? (fragment tekstu)
EN
Specificity of the market of travel agency services is a purpose of the article. The presented study is based above all on the quantitative and qualitative analysis of the data coming from a survey. Their summary has a descriptive character and contains most important, in the author's opinion, data-depicting Tri City current size and structure of travel agency services market. The other issues presented in the article are replies to questions concerning the area of activity conducted by the examined subjects, participation in general sale of the selected types of services, assessment of business as well as their own assessment of organizational and financial conditions of every company. In conclusions the fact is being stated that the rotation of companies in tourism industry especially with reference to offices which have permission to conduct activity as organizers and tourist agencies is little. The entire Tri City tourist business is still consolidated to a little extent. There are 150 small enterprises, with regard to the number of branches and employment. They are still weak in terms of capital. Travel agencies of Tri City operate above all in the area of long-stay package, outbound tourism, more rarely domestic and inbound tourism. Every fifth travel agency has not had considerable problems with the sale of their offer. Yet entrepreneurs are convinced that they deal on the market as well as their competitors, and every third acknowledged that even better. This faith in their own abilities gives them a strong rise to the belief that travel agencies have good prospects of development.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
Bibliografia
  • Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Wydawnictwo AlBis, Kraków 1999.
  • Gołembski G., Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, AE, Poznań 1997.
  • Konieczna-Domańska A., Biura podróży na rynku turystycznym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Łopaciński K. i in., Rynek biur podróży 2008. Dynamika - wskaźniki - prognozy, raport Wiadomości turystyczne i IT, Warszawa 2008.
  • Williamson A., The golden age of travel. The romantic years of tourism in images from the Thomas Cook archives, Thomas Cook Publishing, UK, 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165113171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.