PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 50 Gospodarka turystyczna w regionie : przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca | 294--303
Tytuł artykułu

Cykl życia wizerunku obszaru recepcji turystycznej jako narzędzie budowania jego konkurencyjności

Warianty tytułu
The Image Life Cycle of Tourism Reception Area as a Tool for Constructing Its Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania było zidentyfikowanie zmian w wizerunku obszaru recepcji turystycznej i czynników wpływających na jego ewolucję. Podstawą rozważań była koncepcja cyklu życia regionu turystycznego R. W. Butlera. Koncepcja ta doczekała się wielu omówień i dyskusji w literaturze zagranicznej, natomiast niewielu polskich autorów podjęło ten istotny z punktu widzenia budowania konkurencyjności temat. Opracowanie jest wynikiem studiów literaturowych i długoletniej obserwacji zjawisk i procesów przebiegających w dziedzinie turystyki, a także prac koncepcyjnych w zakresie analizy procesu ewolucji wizerunku jednostki przestrzennej. (fragment tekstu)
EN
The image of tourism area undergoes changes in time which should be monitored, including key factors influencing its evolution. The image of tourism reception area held by the recipients representing the target market should constantly support positive attributes and only than it can be considered as an effectively functioning tool for competition. The objective of the hereby article is an attempt to define changes in a tourist reception image and to identify factors influencing its evolution. Butler's concept of tourist region life cycle becomes the background for the discussion.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Agarwal S., Reply - what new with the resort cycle?, "Tourism Management" 1998 no 19.
  • Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004.
  • Cooper C., Fletcher J., Gilbert D., Wanhill S., Tourism. Principles & practice, Pitman Publishing, London 1993.
  • Destination branding, red. N. Morgan, A. Pritchmard, Pride R., Butterworth Heinemann, Oxford 2002.
  • Hovinen G.R., Revisiting the destination lifecycle model, "Annals of Tourism Research" 2002 no 29.
  • Kształtowanie wizerunku, red. B. Ociepa, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 2005.
  • Law Ch., Urban tourism, EMEA, London 2002.
  • Lundtorp S., Wanhill S., Resort life cycle theory: generating processes and estimation, "Annals of Tourism Research" 2001 no 28.
  • Marketing, koncepcje, badania, zarządzanie, red. L. Żabiński, K. Śliwińska, PWE, Warszawa 2002.
  • Ritchie B., Crouch G., The competitive destination. A sustainable tourism perspective, CABI Publishing, London 2005.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny. Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2007.
  • The tourism area life cycle, red. R.W. Butler, vol. 1, Channel View Publication, Clevedon 2006.
  • Tooman L. A., Applications of the life-cycle model in tourism, "Annals of Tourism Research" 1997 no 24.
  • Vanhove N., The economics of tourism destinations, Elsevier, Amsterdam 2005.
  • Wójcik K., Public relations. Od A do Z, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 2001.
  • Żemła M., Podstawy formułowania strategii kształtowania produktu turystycznego regionu, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165151702

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.