PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 353--369
Tytuł artykułu

Centra pracy zdalnej jako sposób na wspieranie przedsiębiorstw w warunkach kryzysu

Warianty tytułu
Centers of Remote Telework as Way of Enterprises' Support in Critic Economical Conditions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autorzy przedstawiają rozważania dotyczące diagnozy sytuacji kryzysowej, w której znalazły się przedsiębiorstwa, próby ustalenia scenariuszy ich działań, w takich niekorzystnych warunkach oraz sposoby przezwyciężania zdiagnozowanych problemów, z którymi mają obecnie do czynienia, m.in. poprzez wykorzystanie elastycznego zatrudnienia i telepracy. Dobrym rozwiązaniem, które może być zastosowane w sytuacji zatrudnienia telepracowników, jest wykorzystanie centrów pracy zdalnej. W opracowaniu omówiono cechy charakterystyczne centrów pracy zdalnej, zalety z ich funkcjonowania, wraz ze wskazaniem ich pochodzenia oraz analizą funkcjonowania w innych państwach. (skrócony abstrakt oryginalny)
EN
In this paper the authors presents the solutions concerning the diagnosis of critical situation in which the enterprises have been placed, as well as the assignments of working scenarios' attempts in such unprofitable conditions and ways of overcoming diagnosed problems which the enterprises have to deal with, i.e.: through usage of flexible employment and teleworking. A good solution, which could be implemented while hiring the teleworkers, is to use remote telework centers. In this paper the characteristic features of remote telework centers, the advantages of their functioning, together with pointing out their origins and analysis of functioning in other countries have been presented. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
353--369
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Krakowie
Bibliografia
  • Baron-Wiaterek M. (2008), Organizacja zatrudnienia tymczasowego i telepracy - warunki i cechy charakterystyczne, "Organizacja i Zarządzanie" nr 4.
  • Bator K., Szaban J. (2008), Elastyczny nie tylko pracownik (1), "Personel i Zarządzanie", nr 2.
  • E-przedsiębiorczość. Telepraca i usługi zdalne (2008), (red.) I. Harnik, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., Drukarnia "Vacat", Kraków.
  • Guryn H. (2009), Szansa na rozwój, "Personel i Zarządzanie" nr 2.
  • Jasiński Z. (2007), Zmiany w systemach pracy implikowane rozwojem techniki i technologii, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw, pod red. J. Skalika, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1184, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Jastrzębska J., E-centra telepracy vademecum, [w:] http://www.elastan.pl/index.php?option=com_docman&task=:cat_view&gid=80&Itemid=40, z dn. 25.06.2009 r.
  • Katolo K. (2009), W poszukiwaniu oszczędności, czyli rynek pracy w czasach turbulencji (1), "Personel i Zarządzanie", nr 5.
  • Kijoch J. (2008), Przestrzeń realna i wirtualna we współczesnym biznesie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 1.
  • Kowalik F., Karnaszewski P. (2009), Miliard w rozumie. Jak żyć w czasie kryzysu, jak odbudować to, co straciliśmy? Myśleć o przyszłości i podejmować odważne decyzje, "Forbes" nr 5.
  • Makowiec M. (2008), Telepraca jako elastyczna forma zatrudnienia i organizacji czasu pracy w procesie przezwyciężania zjawisk kryzysowych w organizacji, [w:] Zarządzanie Wartością przedsiębiorstwa w warunkach zakłóceń na rynkach finansowych, (red.) J. Bieliński, M. Czerwińska, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot.
  • Pardela R. (2009), Liczenie kosztów, "Personel i Zarządzanie", nr 6.
  • Potocki W. (2009), Wirtualizacja receptą na kryzys?, "Magazyn Dyrektorów IT "CIO"" nr 3.
  • Sey A., Fellows M. (2009), Literature Review on the Impact of Public Access to Information and Communication Technologies, Center for Information & Society (CIS) University of Washington.
  • Skrzek-Lubasińska M., Szaban J. (2008), Elastyczny nie tylko pracownik (2), "Personel i Zarządzanie", nr 3.
  • Ziółkowski S. (2006), Alternatywne formy zatrudnienia pracowników, [w:] Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, (red.) L. Zbiegień-Maciąg, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Coworking, z dn. 22.06.2009.
  • http://info.worldbank.org/etools/docs/library/91628/telecentres/telecentres/workshop/sbt-pdf/case-studies/NakasekeCaseStudy.pdf, z dn. 22.06.2009.
  • http://relaz.pl, z dn. 22.06.2009.
  • http://www.asturias.es/portal/site/Asturias, z dn. 22.06.2009.
  • http://www.digitaldividend.org/case/case_echoupal.htm, z dn. 22.06.2009.
  • http://www. dot-com-alliance.com/newsletter/article.php?article_id=53, z dn. 22.06.2009.
  • http://www.elastan.pl, z dn. 22.06.2009.
  • http://www.elastan.pl/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=:80 &Itemid=40, z dn. 22.06.2009.
  • http://www.foothillsconnect.com, z dn. 22.06.2009.
  • http://www.icentres.net/index.php?id=327, z dn. 22.06.2009.
  • http://www.pbf.pl/teleaccess/rokiciny.php, z dn. 22.06.2009.
  • http://www.stockholmchallenge.se/data/styal_prison_telecentre_p, z dn. 22.06.2009.
  • www.cocobar.pl, z dn. 22.06.2009.
  • www.coworking.pl, z dn. 22.06.2009.
  • www.coworking.pl, z dn. 22.06.2009.
  • www.gsa.gov, z dn. 22.06.2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165162086

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.