PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 469--478
Tytuł artykułu

Zarządzanie marką firmy w warunkach globalnego kryzysu na przykładzie firm międzynarodowych i polskich

Warianty tytułu
Brand Management in the Global Crisis on Example of Polish and International Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem referatu było ukazanie opinii międzynarodowych i polskich firm na temat wpływu globalnego kryzysu na wartość marki oraz zmiany jej kapitału, jak również wpływu siły marki na pozycję firmy w warunkach kryzysu. Firmy pozytywnie oceniły wpływ siły marki na pozycję firmy i dostrzegły wpływ globalnego kryzysu na wartość finansową marki oraz jej kapitału, co potwierdza tezę, iż coraz częściej aktywa niematerialne mają większe znaczenie aniżeli majątek trwały firmy, a firmy opierają swój majątek także na markach. (skrócony abstrakt oryginalny)
EN
This paper présents the results of empirical studies concerning the brand management in global crisis by polish and international companies operating in Poland. The main objective of this study was to evalúate the influence of the global crisis on thebrand equity and financial value. The author analyzed also the influence of brand on the companies' position on the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
469--478
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Aaker D.A.(1991), Managing Brand Equity, Editions Free Press, New York.
  • Altkorn J., Kramer T.(l 998), Leksykon Marketingu, PWN, Warszawa.
  • Doyle P.(2003), Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.
  • Filipek J.(2004), Marka doskonalona bez końca, "Marketing w praktyce" nr 4.
  • Kall J. (2002), Czy siła marki zależy od reklamy?, "Marketing w praktyce" nr 7.
  • Kapferer J.N.(2001), Les marques. Capital de l'entreprise, Editions d'Organisation, Paris.
  • Lewi G. (2005), Branding Management, Pearson Education, Paris.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W. (1998), Marketing, Dom Wydawniczy ABC Sp. z o.o., Warszawa.
  • Urbanek G.(2002), Zarządzanie marką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Witek-Hajduk M.K.(2001), Zarządzanie marką, Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165162146

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.