Czasopismo
2009
|
nr 49 Zmiana warunkiem sukcesu : rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach
|
171--181
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Development Strategies for Internet Service Providers
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem analizy były strategie rozwoju firm, które zapewniają przesyłanie sygnału internetu. Takie przedsiębiorstwa nazywane są dostawcami usług internetowych [Internet Service Providers ISP]. Celem opracowania było skoncentrowanie się na sferze rozwoju tych operatorów internetowych, którzy zajmują się obsługą sieci lokalnych. Są oni dostarczycielami sygnału internetowego do użytkowników końcowych, czyli głównie przedsiębiorstw oraz gospodarstw domowych, zatem prowadzą działalność, która składa się z dwóch sfer. Pierwsza to biznes dla biznesu (B2B), a druga to biznes dla domu (B2H), który został szerzej w artykule omówiony.(fragment tekstu)
The object of the analysis are the development strategies of companies which provide Internet signal transfer. Such companies are called Internet Service Providers [ISP]. Among those companies one can distinguish two categories: Internet main network operators and end Internet connection operators. The main interest of this analysis is the development of Internet Service Providers mentioned in the second category.(original abstract)
Rocznik
Strony
171--181
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Gdański
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Bibliografia
- Drucker P., Jak zarządzać strategicznie. Menedżer przyszłości, "Gazeta Wyborcza", 10-11.11. 2004.
- Hryniewicz G., Specyfika wyceny spółek internetowych, rozprawa doktorska, maszynopis, Uniwersytet Gdański, 2003.
- Kur J., Determinanty wartości przedsiębiorstwa i nieruchomości w warunkach transformacji, AE, Poznań 2000.
- Lech P., Analiza współzależności pomiędzy reengineringiem procesów gospodarczych a technologią informacyjną, rozprawa doktorska, maszynopis, Uniwersytet Gdański, 1999.
- Niklewicz K., Polska internetowym zaściankiem Europy, http://telekompolska.b;ox.pl.
- Radło J.M., Strategia lizbońska- dokąd zmierzamy, "Puls Biznesu", 18.03.2005.
- Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2005 - 2008, "Computerworld", 30.11.2005.
- Szczepankowski P.J., Fuzje i przejęcia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Szulik S., Tamowicz .P, Wojnicka E., Jak rozwijać gospodarkę opartą na wiedzy?, "Gazeta Wyborcza" 29.07. 2004.
- www.egospodarka.pl.
- www.nask.pl.
- www.pmrpublications.com.
- www.urtip.gov.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000166813255