Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie zagadnień związanych z wartością przedsiębiorstw w odniesieniu do podmiotów internetowych. Zaprezentowano perspektywy rozwoju rynku e-commerce, jak i uwidoczniono podstawowe determinanty wartości przedsiębiorstw internetowych. (abstrakt oryginalny)
The main aim of this article is to present issues concerning the value of companies, especially the Internet ones. It presents the e-commerce development perspectives as well as the basic determinants of the e-businesses’ value. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--34
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
- Książki
- Borowiecki R. (red.), Wycena przedsiębiorstw, metody, procedury, przykłady, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Warszawa-Kraków 1992.
- Buczkowski T., Marek S., Teoretyczne i praktyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw, [w:] Marek S. (red.) Elementy nauki o przedsiębiorstwie, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
- Boulton R. E. S., Libert B. D., Samek S. M., Odczytując kod wartości. Jak firmy tworzą wartość w nowej gospodarce, WIG-Press, Warszawa 2001.
- David A., Managing Brand Equity. Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, New York 1991.
- Dowgiałło Z., Słownik ekonomiczny dla przedsiębiorcy w warunkach rynku, ZNICZ, Szczecin 1993.
- Gruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Hartman A., Sifonis J., Kador J., E-biznes, strategie sukcesu w gospodarce internetowej, K.E. Liber, Warszawa 2001.
- K.are-Silver M., E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu, PWE, Warszawa 2002.
- Carmańska A., Wartość ekonomiczna w systemie informacyjnym rachunkowości finansowej, Difin, Warszawa 2009.
- Cortan J., Przedsiębiorstwo w gospodarce narodowej, [w:] Kortan J. (red.), Podstawy ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa 1997.
- Kossecki P., Wycena i budowanie wartości przedsiębiorstw internetowych, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
- Read C., Ross J., Dunleavy J., Schulman D., Bramante J., Budowanie wartości w przedsiębiorstwach nowej ery, IFC PRESS, Kraków 2004.
- Szplit A., Leksykon przedsiębiorcy, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej w Kielcach, Kielce 1996.
- Urbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008.
- Zarzecki D (red.), Zarządzanie finansami. Inwestycje i wycena przedsiębiorstw, t. 1, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2006.
- Czasopisma
- Brzózka M., E-handel jako sposób zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006, nr 2.
- Chodak G., Determinanty rozwoju rynku w Polsce, Prace Naukowe Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2006, nr 81.
- Drygas P., Polski detaliczny handel internetowy, "Marketing i Rynek" 2005, nr 2.
- Famielec J., Wartość przedsiębiorstwa a wartość firmy, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1999, nr 3.
- Hoffmann M. R., Istota przedsiębiorstw wirtualnych, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2002, nr 955.
- Kelm M., Rozwój handlu elektronicznego w Polsce - analiza porównawcza z krajami UE, "Przegląd Organizacji" 2008, nr 7-8.
- Kraska M., Elektroniczna Gospodarka w Polsce - Raport 2004, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2004.
- Kuczera K., E-wiedza w e-kanalach, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2007, nr 88.
- Piekarz H., Przedsiębiorstwo z perspektywy nowej ekonomii, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007, nr 753.
- Sieradzki R., Wycena przedsiębiorstw internetowych, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2005, nr 3.
- Wrona S., Marka to też majątek-pozycja marki w sprawozdaniach finansowych, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004, nr 1046.
- Wrona S., Pojęcie marki w literaturze i praktyce marketingowej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2006, nr 1110.
- Zając A., Kondycja handlu w Internecie, "Marketing w Praktyce" 2007, nr 12.
- Inne
- Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, t. jedn. Dz. U. 2002 nr 76, poz. 694 ze zm.
- Ustawa z dnia 15 września 2000 roku. Kodeks spółek handlowych, Dz. U. 2000 nr 94, poz. 1037 ze zm.
- Międzynarodowe Standardy Rachunkowości 1999, International Accounting Standards Committee, London 1999.
- pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny.
- www.smb.pl
- www.zenithoptimedia.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167871054