Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Creation of Competitive Advantages by Firms
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł omawia źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw oraz podaje typologię czynników tworzących przewagi konkurencyjne. Następnie przedstawiono empiryczną egzemplifikację wybranych przewag konkurencyjnych na przykładzie przedsiębiorstwa Agora oraz spółki Lentex S.A. W podsumowaniu autor przedstawia wnioski krytycznej oceny literatury przedmiotu. (abstrakt oryginalny)
The study presents the creation of firms' selected competitive advantages as natural and distinctive manifestation of market orientation and entrepreneurship, as well as provides empirical examples of economic effects arising from their application. (original abstract)
Rocznik
Strony
21--36
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Dzionek-Kozłowska J., System ekonomiczno-społeczny Alfreda Marshalla, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Kotier P., Marketing od A do Z, PWE, Warszawa 2004.
- Kumaniecki K. (red.), Słownik łacińsko-polski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1986.
- Lewandowska L., Niekonwencjonalne formy finansowania przedsiębiorczości, ODDK, Gdańsk 1999.
- Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
- Polskie badania czytelnictwa, MillwardBrown SMG/KRC, Czytelnictwo Przeciętnego Wydania, styczeń-grudzień 2006.
- Porter M. E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
- Rysiewicz Z. (red.), Słownik wyrazów obcych, PIW, Warszawa 1964.
- Skawińska E., Konkurencyjność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167935481