PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 9 | 21--26
Tytuł artykułu

Zastosowanie metod ustrukturyzowanych rozwoju nowych produktów przy wdrażaniu usług telekomunikacyjnych

Autorzy
Warianty tytułu
Application of Structured NPD Methods to the Development of Telecommunication Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opisywana przez literaturę niska skuteczność rozwoju nowych produktów (RNP) stała się przyczyną badań prowadzonych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i dotyczących zastosowania modeli RNP w praktyce. Badania miały pozwolić lepiej zrozumieć w jaki sposób ustrukturyzowany model RNP etap-bramka jest używany przez przedsiębiorstwa oraz z jakimi korzyściami i ograniczeniami wiąże się jego stosowanie w szczególnych warunkach rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce. Wyniki badań, oprócz wskazania szeregu ograniczeń i korzyści, potwierdziły, że w przedsiębiorstwach o bardzo dużej intensywności prac nad rozwojem nowych produktów, zastosowanie modelu ustrukturyzowanego nie przyczynia się w oczekiwany sposób do podniesienia skuteczności procesów rozwojowych. W warunkach tych, przedsiębiorstwa niezależnie od wprowadzenia metody ustrukturyzowanej, wypracowują własne rozwiązania dla podniesienia skuteczności RNP, dla których metoda ta stanowi jedynie element porządkujący. Z drugiej strony badania wskazują na to, że wprowadzenie metody w szczególnych warunkach rynku usług telekomunikacyjnych wymaga jej uzupełnienia o elementy związane z jego charakterystyką. Działając w warunkach intensywnego rozwoju nowych produktów na rynku usług telekomunikacyjnych pracownicy podejmują szereg nowatorskich działań poza postępowaniem rutynowym. W efekcie następuje uzupełnienie modelu etap-bramka o większą ilość aktywności, następuje zwiększenie intensywności prac, wprowadzane są poprawki do niektórych już zakończonych i zamkniętych etapów oraz następuje dodanie nowych, dodatkowych etapów. Ponadto działania wychodzą poza tradycyjne obszary marketingu i technologii obejmując obszary planowania finansowego, organizacji i prawny. (abstrakt oryginalny)
EN
Low efficiency of new product development (NPD) described by a vast literature was at the origin of the research undertaken by the Department of Management of the University of Warsaw and concerning the practical application of NPD models. The research was dedicated to better understanding of how the structured stage-gate model is used by the firms and what are the strengths and weaknesses of its application in specific conditions of the market of telecommunication services in Poland. The results of this research, besides the list of strengths and weaknesses of the application of the model, confirm that, in firms with very high intensity of new product development activities, the application of the structured model is not resulting in improving the process efficiency in expected way. Under these conditions, firms, regardless of the introduction of the stage-gate method, develop their own solutions to improve the efficiency of NPD and the method plays only a guiding and background role. On the other hand, the results show that introduction of the method in specific conditions of the market of telecommunication services requires to enrich the model by the elements related to characteristics of this market. Working in high intensity of new product development in telecommunication market, the employees undertake a series of innovative, nonroutine activities. As a result, the stage-gate model is enriched by additional activities, the intensity of NPD activities is increased, there are corrections to some closed stages of development process and new stages are added. In addition to it, the development activities reach out of the traditional areas of market and technology and enter into the areas of financial planning, organisation and legal. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
21--26
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Telekomunikacja Polska S.A.
Bibliografia
  • R. Cooper, A Process Model for Industrial New Product Development, "IEEE Transactions on Engineering Management" 1983, No. 30.
  • R. Cooper, E.J. Kleinschmidt, Stage Gate System for New Product Success, "Marketing Management" 1992, No. 1.
  • D. Dougherty, Interpretive Barriers to Successful Product Innovation in Large Firms, "Organization Science" 1992, No. 3.
  • Ph. Kotler, Marketing, wyd. 11, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005.
  • J. Schumpeter, Teoria Rozwoju Gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
  • E. Von Hippel, Lead Users. A Source of Novel Product Concepts, "Management Science" 1986, No. 32.
  • R.K. Yin, Case Study Research Design and Methods, Sage Publications, Thousand Oaks 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167989887

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.