PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 799 | 5--13
Tytuł artykułu

Przedsiębiorca w teorii Alfreda Marshalla

Autorzy
Warianty tytułu
The Entrepreneur in the Theory of Alfred Marshall
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Alfred Marshall, ekonomista brytyjski, profesor Uniwersytetu w Cambridge, sformułował prawo elastyczności popytu. Jest autorem najważniejszej rozprawy ekonomicznej, jaka powstała w XIX w. w Europie, dlatego większość ekonomistów odwołuje się do teorii popytu, klasyfikacji potrzeb, prawa popytu oraz elastyczności popytu, pomijając, niestety uzupełniające zagadnienia, którym poświęcił uwagę w swojej pracy Zasady ekonomiki (została ona po raz pierwszy i jedyny przetłumaczona na język polski przez C. Znamierowskiego w 1928 r.). Celem artykułu jest wskazanie, jaką rolę w teorii ekonomii Marshalla odgrywał przedsiębiorca działający w warunkach współzawodnictwa (konkurencji). (fragment tekstu)
EN
The aim of this article is to show how Alfred Marshall described the role of the entrepreneur on the market and in Marshall’s understanding of economic theory. The majority of economists refer to the theory of demand, the classification of needs, the rules of demand and the elasticity of demand, whilst unfortunately omitting supplementary issues such as the definition of the entrepreneur. Marshall addresses this in his work, The Principles of Economics, defining the entrepreneur many times and in various contexts. Sometimes the entrepreneur is the beneficiary of revenue generated from his business activities; at other times he is a good manufacturer or an entity undertaking market risk. In The Principles of Economics, Marshall defines the entrepreneur not only as an owner of capital or means of production, but also as a manager organising a company’s activities and undertaking risk on someone else’s behalf. In Marshall’s view, people running small businesses, barristers, doctors, and service providers with specific knowledge and skills, should also be regarded as entrepreneurs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--13
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Marshall A., Zasady ekonomiki, 2 t., Biblioteka Wyższej Szkoły Handlowej w Poznaniu, Wydawnictwo M. Arcta, Warszawa 1928.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167993638

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.