PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1177 Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji | 117--127
Tytuł artykułu

Przywództwo jako kryterium oceny poziomu dojrzałości systemu zarządzania jakością : etap badań

Warianty tytułu
The Influence of Leadership on the Level of Quality Management System Maturity : Research Phase
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ukazano metodykę oceny poziomu dojrzałości systemu zarządzania jakością w firmie. Dokonano oceny poszczególnych zasad z wyeksponowaniem zasady przywództwa. Omówiono metodykę badań, na którą składały się trzy etapy: poziom dojrzałości systemu, poziom ważności korzyści wynikające z usprawnienia oraz priorytet przyszłych działań. Przedstawiono także wyniki badań oparte na tej metodyce.
EN
The study shows the method of rating a level of quality management system maturity in a company, a new technology offered by new standard - ISO 10014:2006, which has been created for rating the influence of a level of quality management system maturity for financial and economic benefits in companies. The intention of the study was also to show the stages of research, which should verify the thesis that the higher level of quality system maturity, measured by chosen indicators, should give a company the higher level of financial and benefit indicators. In the research, carried out by TÜV NORD POLAND, leadership is indicated by respondents as third out of eight quality management rules exerting the largest influence on the level of maturity of quality management system. The company management prepares and realizes the strategy of organization, decides about the directions of development, allocates the company resources and is responsible for relations with surroundings. The business experience of every person and preliminary results of researches show that leadership exerts strong influence on the level of maturity of quality management system in an organization. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Kurtzman J., Rifkin G., Griffith V., Praktyczne idee najtęższych umysłów biznesu, MBA, MT Biznes, 2005.
  • Lisiecka K., Papaj T., Wilczek M., Wyniki badań ankietowych 2006.
  • Pfeffer J., Sutton R.I., Wiedza a działanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  • Quality Management Systems-Guidelines for Realizing Financial and Economic Benefits. International Standard ISO. ISO 10014, 2006.
  • Sposoby utrzymywania przewagi konkurencyjnej firmy, red. K. Lisiecka, AE, Katowice 2006.
  • Systemy zarządzania jakością. Wymagania. PN-EN ISO 9001, PKN, Warszawa 2001.
  • Systemy zarządzania jakością. Wytyczne doskonalenia funkcjonowania, PN-EN ISO 9004, PKN, Warszawa 2001.
  • TQM metodą dynamicznego podejścia do zarządzania jakością, red. K. Lisiecka, [w:] Dynamiczne podejście do zarządzania przedsiębiorstwem, Badania Statutowe Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, AE, Katowice 2005.
  • Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168018191

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.