Czasopismo
2007
|
nr 1177 Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji
|
128--133
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
A Code of Ethics of Management Representatives for Quality Management Systems
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono ewolucję rozwoju etyki biznesu oraz powiązanej z nią koncepcji społecznej odpowiedzialności. Na tle normy ISO serii 9000 omówiono zagadnienie etyki i odpowiedzialności społecznej. Na przykładzie kierownictwa do spraw zarządzania systemami jakości (SZJ) wskazano problemy etyczne oraz kłopotliwe i dwuznaczne moralnie sytuacje, na które są narażeni.
The report undertakes the subject of relation between management quality and business ethics. An analysis of the content of ISO 9000 series was carried out with focus on rules of ethical conduct and requirements of social responsibility concept. The research, carried out in five chosen organizations, identified the most common ethical problem situations encountered by management representatives for quality management systems. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
128--133
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Filek J., Wprowadzenie do etyki biznesu, AE, Kraków 2001.
- Hąbek P., Szewczyk P. Zarządzanie jakością a koncepcja społecznej odpowiedzialności. "Problemy Jakości" 2006 nr 1.
- Lisiecka K., Standard S.A. 8000 i etyka w biznesie, "Problemy Jakości" 2003 nr 5.
- PN-EN ISO 9001:001 System zarządzania jakością-wymagania.
- PN-EN ISO 9004: 2001 System zarządzania jakością- wytyczne doskonalenia funkcjonowania.
- Rogala P., Kodeks etyczny inspirowany poglądami Deminga, "Problemy Jakości" 2005 nr 6.
- Rogala P., Odpowiedzialność społeczna jako wyznacznik nowoczesnego podejścia do zarządzania, "Problemy Jakości" 2006 nr 5.
- Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168018202