PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 828 | 79--93
Tytuł artykułu

Zastosowanie podejścia "Give and Get Back" w ograniczaniu fluktuacji personelu na przykładzie firmy z branży motoryzacyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
Using "Give and Get Back" to Limit Employee Turnover - the Example of a Firm in the Automobile Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowano zastosowanie podejścia "Give and Get Back" w organizacji, jako udane podejście do zatrzymania pracowników. Podejście to liczne pozapłacowe środki motywacyjne uporządkowane w czterech etapach, takich jak: identyfikacja kluczowych potrzeb pracowników, budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, właściwy dobór na stanowisko pracy i zaplanowana ścieżka rozwoju. Podejście to pokazuje w jaki sposób zainwestować w rozwój pracownika oraz czy zastosowane metody są najbardziej skuteczne. W drugiej części artykułu omówiono wyniki badań z branży motoryzacyjnej na temat metody "Give and Get Back". Pokazują one, że zarówno pracownicy i kierownicy uważają, że elementy tego podejścia przyczyniły się do zwiększenia satysfakcji pracowników i pozwoliły im poczuć się częścią przedsiębiorstwa.
EN
The article presents the "Give and Get Back" approach as a successful means to keeping employees. It consists of non-financial motivational tools ordered in four steps: identifying key employee needs, the employer branding, the proper selection for the position and the planned path of career development. This approach helps companies hold onto employees and answer the question of whether elements from the particular steps are the most effective as well as how to create an individual combination of these steps given an organisation's capabilities. The second part of the article discusses the results of research on "Give and Get Back" used by firms in the automobile industry. They show that both employees and managers alike believe that elements of this approach contribute to greater satisfaction among personnel and make them feel more a part of the workplace. The article devotes particular attention to showing how the elements can be adjusted to the needs of the organisation. It is necessary to keep abreast of worker attitudes and, when the need arises, to modify elements of the four steps. Only when an effort is made to meet personnel expectations can an organization hope to keep its key employees. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
79--93
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Armstrong M. [2005], Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Branham L. [2001], Keeping the People Who Keep you in Business. 24 Ways to Hang On to Your Most Valuable Talent, Amacon, New York.
  • Clutterbuck D. [2005], Równowaga między życiem zawodowym a osobistym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Franken R.E. [2006], Psychologia motywacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Hewitt Associates i Partnerzy [2007], Projekt badań: Najlepsi pracodawcy w Polsce, http://was7.hewitt.com/bestemployers/europe/poland/polish/index.htm.
  • Karwińska A., Mikułowski Pomorski J., Pacholski M. [2002], Typy działań socjotechnicznych a funkcjonowanie organizacji, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Leary-Joyce J. [2007], Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Piechnik-Kurdziel A. [2000], Wynagradzanie personelu [w:] Wprowadzenie do zarządzania personelem, red. A. Szałkowski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Piwowarczyk J. [2006], Partycypacja w zarządzaniu a motywowanie pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Sikorski C. [2004], Motywacja jako wymiana - modele relacji miedzy pracownikiem a organizacją, Difin, Warszawa.
  • Taylor S. [2006], Płynność zatrudnienia. Jak zatrzymać pracowników w firmie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Wajda A. [2003], Organizacja i zarządzanie, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168080543

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.