PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 52 Podejście procesowe w organizacjach | 117--126
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą zorientowane na procesy biznesowe : podstawowe założenia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Process-Oriented Knowledge Management : Basic Foundations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie podstawowych założeń integracji zarządzania wiedzą i zarządzania procesami zorientowanego na procesy biznesowe, jako sposobu na integrację obu wspomnianych koncepcji, wraz ze wskazaniem podstawowych cech i istoty zintegrowanego systemu oraz korzyści wynikających z jego zastosowania. W takiej też kolejności zaprezentowane zostały prowadzone rozważania. Artykuł jest wynikiem studiów literaturowych, które autorka traktuje jako inspirację do dalszych, pogłębionych badań, także empirycznych. (fragment tekstu)
EN
The aim of the article is to present the idea of process-oriented knowledge management (PKM), its basic features and advantages of its applying. PKM is designed to provide employees with task-related knowledge during the process enactment phase. Both knowledge management and process management are more efficient.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bornemann M., Sammer M., Assessment methodology to prioritize knowledge management related activities to support organizational excellence, "Measuring Business Excellence" 2003, vol. 7, no. 2.
  • Jung J., Choi I., Song M., An integration architecture for knowledge management systems and business process management systems, "Computers in Industry" 2007, vol. 58.
  • Kwan M.M., Balasubramanian P., Process-oriented knowledge management: A case study, "Journal of the Operational Research Society" 2003, vol. 54.
  • Maier R., Remus U., Defining process-oriented knowledge management strategies, "Knowledge and Process Management" 2002, vol. 9, no. 2.
  • Maier R., Remus U., Implementing process-oriented knowledge management strategies, "Journal of Knowledge Management" 2003, vol. 7, no. 4.
  • Remus U., Schub S., A blueprint for the implementation of process-oriented knowledge management, "Knowledge and Process Management" 2003, vol. 10, no. 4.
  • Tabaszewska E., Zarządzanie wiedzą zorientowane na procesy biznesowe - model, implementacja i korzyści stosowania, [w:] E. Skrzypek (red.), Wpływ zarządzania procesowego na jakość i innowacyjność przedsiębiorstwa, t. II, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168187637

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.