PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 3 (6) | 74--79
Tytuł artykułu

Aksjologia kadry zarządzającej z perspektywy funkcjonowania i konkurencyjności przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Managers' Axiology from the Functionning and Competitiveness of Firms Point of View
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest próbą znalezienia wspólnej płaszczyzny dla dwóch z pozoru odległych sobie nauk: aksjologii i ekonomii. Artykuł składa się z rozważań teoretycznych, w których poszukiwane są źródła przewagi konkurencyjnej w oparciu o wartości, ze szczególnym uwzględnieniem wartości uznawanych przez kadrę zarządzającą. Wnioski wskazują, czy istotnie cel przedsiębiorstwa w postaci maksymalizacji zysku stoi w sprzeczności z realizacją wartości. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper is an attempt of finding a common background for two seemingly different sciences - axiology and economy. The publication is also an reflection on theoretical assumptions of the competitive advantage basing on values especially those which attract the managers' attention. The paper ends with conclusions that partly could give the answer to the question if it is a true that a profit maximization is opposite to values realization. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
74--79
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, doktorantka
Bibliografia
  • 1. Ansoff I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  • 2. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • 3. Brzozowski P., Skala Wartości /SW/. Polska adaptacja Value Survey M. Rokeacha. COMPIS, Warszawa 1996.
  • 4. Cameron K., Quinn R., Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana. Model wartości konkurujących, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • 5. Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa, 2005.
  • 6. Cooper R.K., Sawa A., EQ inteligencja emocjonalna w organizacji i zarządzaniu, Studio Emka, Warszawa 2000.
  • 7. Crosby A., How getting emotional can build customer loyalty in emerging markets, "Customer Manager", November/December 2006.
  • 8. Dahlgaard J., Kristensen K., Kanji G., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • 9. del Strother J., Diversity boom for staff and customers, "Customer First", vol. 7 (4), 2007.
  • 10. Dobiegała-Korona B., Business plan w przedsiębiorstwie, INFOR, Warszawa 1996.
  • 11. Drucker P., Zarządzanie organizacją pozarządową, Fundusz Współpracy, Warszawa 1995.
  • 12. Edvinsson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2001.
  • 13. Etyka biznesu, (red.) J. Dietl, W. Gasparski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • 14. Fitzhand M., Wartości a fakty, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1982.
  • 15. George B., Sims P., McLean A., Mayer D., Przywództwo oparte na autentyczności, "Harvard Business Review", nr 12 (58), 2007.
  • 16. Gorynia M. (red.), Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Wydawnictwo AE, Poznań 2002.
  • 17. Heidtman J., Praca w zgodzie z własnymi wartościami, "Harvard Business Review", nr 12 (58), 2007.
  • 18. http://pl.wikipedia.org/wiki/Jako%C5%9B%C4%87, [24.03.2010].
  • 19. Ingarden R., Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1999.
  • 20. Kałuszyński M., Myślenie etyczne, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1980.
  • 21. Katz D., Kahn R.L., Społeczna psychologia organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1979.
  • 22. Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1982.
  • 23. Kotler P., Kotler o marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • 24. Kurowska K., Rudziński R., Filozofia i wartości, Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1981.
  • 25. Legowicz J., Historia filozofii średniowiecznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1979.
  • 26. Leśniak K., Platon, Wiedza Powszechna, Warszawa 1968.
  • 27. Marconi J., Marketing marki, Wydawnictwo K.E. Liber s.c., Warszawa 2002.
  • 28. Martyniak Z., Organizacja i zarządzanie, Książka i Wiedza, Warszawa 1975.
  • 29. Mądel K., Chrześcijańskie (i nie tylko) myślenie o wartościach, "Horyzonty Wiary", nr 4 (22), 1994.
  • 30. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
  • 31. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • 32. Penc J., Kreatywne kierowanie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • 33. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • 34. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2001.
  • 35. Senge P., Piąta dyscyplina. Materiały dla praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • 36. Stachowicz-Stanuch A., Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  • 37. Tatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Wydawnictwo PWN, Warszawa, 1982.
  • 38. Tatarkiewicz W., O doskonałości, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1976.
  • 39. Tatarkiewicz W., O filozofii i sztuce, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1986.
  • 40. Tatarkiewicz W., Parerga, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1978.
  • 41. Zieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich, wydanie IV, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1978.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168197356

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.