PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 5 | 26--31
Tytuł artykułu

Etyczne aspekty pracy auditora wewnętrznego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano istotę audytu wewnętrznego na tle aspektów etycznych. Celem przeprowadzenia audytu w przedsiębiorstwie jest poprawa systemu pracy firmy i zwiększenie zadowolenia klientów. Ważne jest, aby fakty podane w sprawozdaniu były poprawnie zebrane i zinterpretowane. Audytor natomiast powinien działać zgodnie z prawem i standardami jakości. Istotne jest właściwe nastawienie kierownictwa do kontroli, która powinna być traktowana jako źródło cennych informacji oraz podstawa podejmowania decyzji, które pomogą w usprawnieniu pracy firmy.
EN
The objective of carrying out an audit in the company is to help the management in introducing necessary changes. This, in turn, is to improve the company's working system and to raise the clients' satisfaction. In order to make it happen the facts given in the report should be well collected and correctly interpreted. It is also essential that the auditor works according to the rule of law and the quality standards. What is important is the right attitude of the management towards the audit. The audit should not be treated as the inspection but as a source of valuable information, basis of taking correct decisions that will improve the work of the company. Employing the auditor inside the company would result in his or her greater objectivity and reliability as well as pointing out failures that exist in the business.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
26--31
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. Baryluk M., Kompetencje auditora, Problemy Jakości 1/2008
  • 2. Gasparski W., Etyka biznesu. Wykłady, www.cebi.pl.
  • 3. Gasparski W., (red.) Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym. Wstępny raport z badań, IFiS PAN &WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2004
  • 4. Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, pod red. A. Sajkiewicz, Potex, Warszawa 2002
  • 5. Kopaliński Wł., Słownik Wyrazów Obcych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1983
  • 6. PN-EN ISO 19011:2003, Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością lub zarządzania środowiskowego, PKN, Warszawa 2003
  • 7. PN-ISO 10011-1, Wytyczne do auditowania systemów jakości, PKN, Warszawa 1994
  • 8. Stadnicka D., Audity wewnętrzne a system zarządzania jakością, Problemy Jakości 8/2008
  • 9. Ślipko T., Zarys etyki ogólnej, WAM, Kraków 2004
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168239859

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.