PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 9 | 8--11
Tytuł artykułu

Nowa strategia transnarodowa korporacji międzynarodowych - globalna standaryzacja i lokalna wrażliwość

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje modele ewolucji myślenia strategicznego korporacji międzynarodowych: od międzynarodowości do transnarodowości. Nowa strategia transnarodowa (strategia glokalizacji) jest kombinacją strategii globalnej i strategii wielonarodowej i zawiera: globalną standaryzację i jednocześnie lokalną wrażliwość. Korporacje międzynarodowe mogą adoptować bardzo różne podejścia strategiczne. Niniejszy artykuł pokazuje także siły i czynniki globalnej standaryzacji i lokalnej wrażliwości (adaptacji). (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents models of evolution strategic thinking international corporations: from international to transnational. A new transnational strategy (global strategy) is combination of global strategy and multinational strategy and comprises: global standardization and simultaneously local responsiveness. International corporations can to adapt very different strategic approaches. This paper shows too forces and factors for global standardization and local responsiveness (adaptation). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
8--11
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Bibliografia
  • L. BRYAN, J. FRASER, Getting to Global, "McKinsey Quarterly" 1999, no. 4, s. 68-81.
  • Ch.A. BARTLETT, S. GHOSHAL, J. BIRKINSHAW, Transnational Management. Text, Cases and Readings in Cross-Border Management, McGraw-Hill/Irwin, Boston 2004, s. 10-13.
  • Ch.W.L. HILL, International Business. Competing in the Global Marketplace, McGraw-Hill/Irwin, Boston 2009, s. 475-477.
  • M.R. CZINKOTA, J.A. RONKAINEN, Trends and Indications in International Business. Topics for Future Research, "Management International Review" 2009, vol. 49, no. 2, s. 253.
  • I. DRORI, B. HONIG, M. WRIGHT, Transnational Entrepreneurship: An Emergent Field of Study, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 2009, vol. 33, no. 5, s. 1001.
  • J.R. IMMELT, V. GOVINDARAJAN, C. TRIMBLE, How GE Is Disrupting Itself "Harvard Business Review" 2009, vol. 87, no. 10, s. 56.
  • A. KOLK, A. MARGINEANTU, Globalisation/Regionalisation of Accounting Firms and Their Sustainability Services, "International Marketing Review" 2009, vol. 26, no. 4-5, s. 405.
  • T. LEVITT, The Globalization of Markets, "Harvard Business Review" 1983, vol. 61, no. 3, s. 92-102.
  • J. MACIAS, Internacjonalizacja i globalizacja działalności przedsiębiorstw - tendencja XXI wieku, "Przegląd Organizacji" nr 5/2009, s. 7.
  • S. MARKOWSKI, "Spór o globalizację. Eseje o przyszłości świata" Lecha W. Zachera, "Biuletyn Komitetu Prognoz "Polska 2000 Plus" przy Prezydium PAN" 2004, nr 2, s. 125.
  • The Oxford Handbook of International Business, ed. A.M. RUGMAN, Oxford University Press, New York 2009, s. 315.
  • M. RUGMAN, J. LI, C.H. OH, Are Supply Chains Global or Regional?, "International Marketing Review" 2009, vol. 26, no. 4-5, s. 384.
  • J.M. SEQUEIRA, J.C. CARR, A.A. RASHEED, Transnational Entrepreneurship: Determinants of Firm Type and Owner Attributions of Success, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 2009, vol. 33, no. 5, s. 1023-1028.
  • J. STIGLITZ, Globalizacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 198 i 223.
  • G. SVENSSON, "Globalization" of Business Activities: A "Global Strategy" Approach, "Management Decision" 2001, vol. 39, no. 1-2, s. 13.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168240187

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.