PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 4 | 63--70
Tytuł artykułu

Indeksy zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Indexes of Enterprises Sustainable Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od kilku dekad trwają i rozwijają się interdyscyplinarne badania na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. W klasycznym podejściu decydujące znaczenie mają koszty ponoszone w krótkim i długim okresie. Współcześnie obserwujemy nową formułę, zgodnie z którą cele społeczne i ekonomiczne pozostają nie tylko w symbiozie, ale stają się elementem przewagi konkurencyjnej. Jednak prawdziwym testem dla firm okazuje się okres kryzysu. Na podstawie notowań Dow Jones Sustainability World Indexes, autorka analizuje kształtowanie się aktywów przedsiębiorstw, które włączyły koncepcję społecznej odpowiedzialności do swojej działalności, na tle pozostałych. (abstrakt oryginalny)
EN
The interdisciplinary research on corporate social responsibility continues for several decades. In the classic approach, the costs incurred in the short and long-term were of crucial importance. Today we observe a new formula, according to which the social and economic objectives are not only in symbiosis, but become part of competitive advantage. But the real test for a company turns out a period of crisis. Basing on the Dow Jones Sustainability World Indexes, the author examines the development of the assets of these enterprises, which has included the social responsibility concept to their activities, against the other. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--70
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorantka
Bibliografia
  • 1) 2005 World Summit Outcome Document, Organizacja Narodów Zjednoczonych, 15.09.2005, s. 12.
  • 2) 2007 Report on Socially Responsible Investing Trends in the United States, Executive Summary, Social Investment Forum, Waszyngton 2008, s. 2.
  • 3) Christensen M., Clawson S. (red.), European SRI Study 2008, Eurosif, Paryż 2009, s. 10.
  • 4) Elkington J., Towards the sustainable corporation: Win-win-win business strategies for sustainable development, [w:] "California Management Review", 36, no. 2, 1994, str. 90-100.
  • 5) Hockerts K., Moir L., Communicating Corporate Responsibility to Investors: The Changing Role of the Investor Relations Function, [w:] "Journal of Business Ethics", no. 52, 2004, s. 85-98.
  • 6) Łudzińska K., Podejście klasyczne a podejście strategiczne do koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] Dobiegała-Korona B. (red. nauk.), Zarządzanie przedsiębiorstwem - w pracach doktorantów, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009, s. 25-40.
  • 7) Łudzińska K., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i jej wpływ na budowę wartości, [w:] Szablewski A. (red. nauk.), Migracja kapitału w globalnej gospodarce, Difin, Warszawa 2009, s. 366-392.
  • 8) Porter M.E., Kramer M.R., Strategia a społeczeństwo, [w:] „Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007, s. 76-94.
  • 9) www.eurosif.org [10.09.2009].
  • 10) www.sustainability-index.com/djsi_pdf/publications/Factsheets/SAM_IndexesMonthly_DJSI- World.pdf [15.04.2008; 10.09.2009].
  • 11) www.sustainability-index.com/07_htmle/reviews/review2009.html [22.09.2009].
  • 12) www.samresearch.com [10.04.2008].
  • 13) www.socialinvest.org [12.09.2009].
  • 14) www.sustainability-index.com/07_htmle/assessment/criteria.html [20.04.2008].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168265402

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.