PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 7-8 | 41--45
Tytuł artykułu

Koncepcja zwiększenia poziomu zaufania wśród kluczowych przedsiębiorstw budowlanych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji zarządzania zaufaniem wśród kluczowych przedsiębiorstw budowlanych. Grupa 69 firm została wybrana i podzielona na cztery części w zależności od osiąganych obrotów. Proponowana koncepcja różni się od modelu zaproponowanego przez D. McKnighta i N. Chervany’ego. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this study is to present the idea of trust strategy among key construction companies. The group of 69 firms were chosen and questioned. Based on their opinion the proper strategy was elaborated. Those companies were divided into four groups depending on their turnover. The strategy is quite different from the proposition of D. McKnight and N. Chervany. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • [1] COUCH L.L., JONES W.H., Measuring Levels of Trust, "Journal of Research in Personality" 1997, vol. 31, no. 3.
  • [2] DORE R., Goodwill and the Spirit of Market Capitalism, "British Journal of Sociology" 1993, vol. 34, no. 4.
  • [3] GRUDZEWSKI W.M., HEJDUK I.K., SANKOWSKA A., WANTUCHOWICZ M., Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcje, narzędzia, zastosowanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2009.
  • [4] HOLMES J. G., Trust and the Appraisal Process in Close Relationships, In: W.H. JONES, D. PERLMAN (eds.), Advances in Persona! Relationships, Jessica Kingsley, London 1991.
  • [5] JONES W.H., ADAMS J.M., MONROE P.R., BERRY J.O., A Psychometric Exploration of Marital Satisfaction and Committment, "Journal of Social Behavior and Personality" 1991, vol. 10, no. 4.
  • [6] JONES W.H., COHN M.G., MILLER CE., Betrayal Among Children and Adults, In: K.J. ROTENBERG (ed.), Children's Interpersonal Trust: Sensitivity to Lying, Deception, and Promise Violations, Springer, New York 1991.
  • [7] KUGLER K., JONES W.H., On Conceptualizing and Assessing Guilt, "Journal of Personality and Social Psychology" 1992, vol. 62.
  • [8] MCKNIGHT D., CHERVANY N., The Meanings of Trust, "MISRC Working Papers" 96-04, Management Information Systems Research Center, University of Minnesota 1996.
  • [9] SOBCZYK M., Statystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • [10] ROTTER J.B., A New Scale for the Measurement of Interpersonal Trust, "Journal of Personality" 1967, vol. 35.
  • [11] ROTTER J.B., Generalized Expectancies for Interpersonal Trust, "American Psychologist" 1971, vol. 26.
  • [12] ROTTER J.B., Interpersonal Trust, Trustworthiness, and Gullibility, "American Psychologist" 1980, vol. 35.
  • [13] RING P.S., VAN DE VEN, A.H., Structuring Cooperative Relationships Between Organizations, "Strategic Management Journal" 1992, vol. 13.
  • [14] SEPPANEN R., BLOMQVIST K., SUNDQVIST S., Measuńng Inter-organizational Trust: A Critical Review of the Empirical Research in 1990-2003, "Industrial Marketing Management" 2007, vol. 36.
  • [15] WRIGHT T.L., KIRMANI A., Interpersonal Trust, Trustworthiness, and Shoplifting in High School, "Psychological Reports" 1977, vol. 41.
  • [16] ZUCKER L.G., Production of Trust: Institutional Sources of Economic Structure, In: B.M. STRAW, L-L. CUMMINGS (eds.), Research in Organizational Behavior, JAI Press, Greenwich, CT 1986.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168278573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.