PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3 | 69--74
Tytuł artykułu

Pomiar zaufania interorganizacyjnego

Autorzy
Warianty tytułu
Measuring Trust Between Businesses
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje wyniki badania przeprowadzonego wśród najbardziej innowacyjnych polskich przedsiębiorstw, którego celem było budowa modelu zaufania interorganizacyjnego. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of research carried out in the most innovative Polish companies, whose aim was to build a model of trust among the organizations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--74
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • 1) Doney P.M., Cannon J.P., An examination of the nature of trust in buyer-seller relationships. "Journal of Marketing", 1997, s. 61(4): 35-51.
  • 2) Gambetta D., Can we trust trust?, [w:] Gambetta W.D. (red.), Trust: making and breaking cooperative relationships, Basil Blackwell, Oxford, UK, 1988, s. 213-237.
  • 3) Ganesan J.J., Determinant of long-term orientation in buyer-seller relationships, "Journal of Marketing", April 1997.
  • 4) Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007.
  • 5) Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Trust Management in Virtual Work Environments: A Human Factors Perspective, CRC Press Taylor & Francis Group, New York 2008.
  • 6) Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009.
  • 7) Grudzewski W.M., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Trust Management in Virtual Organisations of Small and Medium-Sized Enterprises, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", l, 2006.
  • 8) Hacker S.K., Willard M.L., The trust imperative: Performance Improvement Through Productive Relationships, ASQ Quality Press, Milwaukee, Wisconsin 2002.
  • 9) Hardin R., Zaufanie i społeczeństwo, [w:] Sztompka W.P., Bogunia-Borowska M. (red.), Socjologia codzienności., Wydawnictwo Znak, Kraków 2008.
  • 10) Hardin R., Zaufanie, Wydawnictwo Sic, Warszawa 2009.
  • 11) Kaiser H.F., An index of factorial simplicity, „Psychometrika", 1974.
  • 12) Norman P.M., Practicing knowledge in strategic alliances, "Journal of High Technology Management Research", nr 13, 2002.
  • 13) Pavlou P.A., Institution-based trust in inter organizational exchange relationships: the role of online B2B marketplaces on trust formation, "Journal of Strategic Information Systems", nr 11(3/4), 2002.
  • 14) Sako M., Does Trust Improve Business Performance?, [w:] Kramer W.R.M. (red.), Organizational Trust, Oxford University Press, Oxford 2006.
  • 15) Sztompka W. P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Znak, Kraków 2007.
  • 16) Uslaner E.M., Zaufanie strategiczne i zaufanie normatywne, [w:] Sztompka W.P., Bogunia-Borowska M. (red.), Socjologia codzienności, Znak, Kraków 2008.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168311622

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.