PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 5 | 24--26
Tytuł artykułu

Zmiany strategii deweloperów w okresie dekoniunktury

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem badań w artykule są zmiany strategii firm deweloperskich w okresie dekoniunktury. We wstępie wyjaśnione jest pojęcie dekoniunktury oraz jego szczególne cechy z perspektywy ekonomii. W kolejnej części prezentowane są wyniki badań piśmiennictwa związanego z tym zagadnieniem, m.in. The Boston Consulting Group oraz innych grup specjalistów dotyczące zachowań przedsiębiorstw w okresach bessy. W dalszej części pracy autor koncentruje się na weryfikowaniu hipotezy o kryzysie gospodarczym w sektorze deweloperskim w Polsce. Przykłady rozwiązań problemu poszukiwane są wśród trzech spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, tj. LC Corp, J.W. Construction oraz GANT Development SA. W ostatniej części artykułu, analizowane są zmiany strategii ww. firm w okresie recesji. Najpierw wskazane są zmiany,do jakich doszło w powyższych spółkach, a następnie porównano je do wytycznych przedstawionych na wstępie pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
Changes of the strategy of property developers in the period of the slump are a topic of the article. In the introduction the notion of the slump and his special features are explained from a perspective of economics. In the next section, results of researches among others The Boston Consulting Group and other groups of scientists concerning behaviours of enterprises in periods of the crisis are presented. Next, the author will concentrate on verifying the thesis about an economic crisis in the property sector in Poland. Examples of solutions to the problem will be sought amongst three companies listed on the Warsaw Stock Exchange, i.e. LC Corp, J.W. Construction and GANT Development JSC. In the last part of the article, changes of the strategy of companies mentioned above in the recessionary period are analysed. At first changes which have been made in above companies are shown, and then were compared to textbook guidelines presented in the introduction of the work. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
24--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • [1] MASCARENHAS B., AAKER A.D., Strategy over the Business Cycle, "Strategic Management Journal" 1989, vol. 10.
  • [2] SIMON H., 33 sposoby na kryzys gospodarczy. Natychmiastowe rozwiązania dla twojej firmy, Simon-Kucher & Partners, Strategy & Marketing Consultants, Difin, Warszawa 2009.
  • [3] Strony internetowe: http://www.gant.pl; http://www.lcc.pl; http://www.jwconstruction.com.pl/; http://www.gpw.pl; http://www.mbank.pl/mdywidualny/inwestycje/emakler/wykresy/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168334558

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.