PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 5 | 41--43
Tytuł artykułu

Organizacyjno-informacyjny potencjał koncepcji Web 2.0

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podano podstawową charakterystykę drugiej generacji World Wide Web, tzw. Web 2.0. Zwrócono szczególną uwagę na społeczny wymiar tej nowej koncepcji i wynikającą z tego koncentrację na użytkowniku cyberprzestrzeni. Cechy te sprawiają, że tak jak internet, stanowiący komunikacyjno-technologiczną osnowę cyberprzestrzeni, powinien być analizowany z perspektywy danych, tak WWW, a szczególnie jego druga generacja, powinien być odnoszony do aspektów semiotyki, interpretacji, kontekstu, wiedzy, a więc do zjawisk stricte informacyjnoorganizacyjnych. (abstrakt oryginalny)
EN
This article deals with a generic characteristic of the second incarnation of the World Wide Web, i.e., Web 2.0. Of special importance seems a social dimension of this concept and a resulting concentration on the cyberspace user. As the Internet, constituting a communication and technological backbone of cyberspace, should be analyzed from the data perspective, the WWW, and especially its second generation, should be approached from the angle of semiotics, context, interpretation, and knowledge, which make strictly informational and organizational phenomena. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--43
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • [1] Electronic Computer Price Index (2006), Bureau of Labor Statistics, http://data.bls.gov (10 stycznia 2010 r.).
  • [2] HORRIGAN J.B., Home Broadband Adoption 2006, "Pew Internet & American Life Project", 28 May 2006, http://www.pewinternet.org/pdfs/PIP_Broadband_ trends2006.pdf (10 stycznia 2010 r.).
  • [3] KELLY K., We are the Web, "Wired", 13 August 2005.
  • [4] MUSSER J., Web 2.0: Principles and Best Practices, O'Reilly Media 2007.
  • [5] O'REILLY T. (2005), What Is Web 2.0: Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.eom/lpt/a/6228 (11 lutego 2010 r.).
  • [6] PERECHUDA K., Filozofia I-Cing w zarządzaniu, Placet, Warszawa 2008.
  • [7] SHUEN A., Web 2.0: A Strategy Guide, O'Reilly Media 2009.
  • [8] "TIME", 25.12.2006-1.01.2007.
  • [9] VOSSEN G, HAGEMANN S., Unleashing Web 2.0: From Concepts to Creativity, Morgan Kaufmann Publishing 2007.
  • [10] World Internet Users and Population Stats (2009), "Internet World Stats: Usage and Population Statistics", http://www.internetworldstats.com/stats.htm (19 listopada 2009 r.).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168352782

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.