PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 11 | 2--7
Tytuł artykułu

Efekty sieciowe a strategie produktowe

Warianty tytułu
Network Effects and Product Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Efekty sieciowe oznaczają sytuację, w której wartości dla klienta zmieniają się wraz z liczbą użytkowników danego produktu. Opracowanie przedstawia wyniki badań dotyczących wpływu różnych czynników z zakresu strategii produktowych na sukces w sektorze, w którym występują efekty sieciowe. Do czynników tych należą m.in. pierwszeństwo w zaoferowaniu produktu, jakość produktu, kompatybilność, przełomowość i intensywność technologiczna produktu. (abstrakt oryginalny)
EN
Network effect refers to a situation in which values for customers depend on the number of customers that use the product or service. The paper presents the results of recent studies concerning the mediation of various factors related to product strategies on success in markets with network effects. These factors include first mover advantage, product quality, compatibility, product radicalness and technological intensity, etc. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--7
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • B. Briscoe, A. Odlyzko, B. Tilly, Metcalfe's Law is Wrong, "IEEE Spectrum" 2006, No. 7.
  • G.J. Holzmann, Just the Fax, "Inc. Technology" 1998, No. 13.
  • R. Kowalski, Efekty sieciowe a błędy rynku, "Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego" 2005, nr 3.
  • Regulamin korzystania z Komunikatora Gadu-Gadu, http://komunikator.gadu-gadu.pl/regulamin, odczyt 12.08.2010.
  • C. Shapiro, H.R. Varian, Information Rules. A Strategic Guide to the Network Economy, Boston 1998, s. 168.
  • R. Srinivasan, G.L. Lilien, A. Rangaswamy, First in, First out? The Effects of Network Externalities on Pioneer Survival, "Journal of Marketing" 2004, January.
  • G.J. Tellis, E. Yin, R. Niraj, Does Quality Win? Network Effects Versus Quality in High-Tech Markets, "Journal of Marketing Research" 2009, April.
  • Q. Wang, Y. Chen, J. Xie, Survival in Markets with Network Effects. Product Compatibility and Order-of-Entry Effects, "Journal of Marketing" 2010, Issue 4, July.
  • Warner Backs Sony Blu-ray Format, http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7174591.stm, odczyt 12.08.2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168355890

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.