Czasopismo
2009
|
228 Multivariate Statistical Analysis : Statistical Inference, Statistical Models and Applications
|
347--357
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The point of the following paper is to outline conjoint analysis, one of the methods of multidimensional statistical analysis. The conjoint analysis is very useful to get knowledge about consumer preferences. The paper contains basic information about methods of collecting variables, building regression functions of utilities and estimators. (original abstract)
Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie tematyki związanej z badaniem preferencji przy wykorzystaniu metody conjoint. Metoda ta jest jedną z metod wielowymiarowej analizy statystycznej. Jej istotą jest dekompozycja użyteczności całkowitej na użyteczności cząstkowe przy wykorzystaniu metod ekonometrycznych w celu zbudowania funkcji użyteczności. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
Strony
347--357
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- University of Szczecin, Poland
Bibliografia
- Aczel A. D. (2000), Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Brzeziński J. (1997), Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa.
- Jajuga K. (1993), Statystyczna analiza -wielowymiarowa, PWN, Warszawa.
- Mikroekonomia (1994), red. D. Kopycińska, Naukowa Oficyna Wydawnicza "Hansaроl, Szczecin.
- Walesiak M. (1996), Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa.
- Walesiak M., A. Bąk A. (1996), Realizacja badań marketingowych metodą conjoint analysis z wykorzystaniem pakietu statystycznego SPSS for Windows, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
- Zaborski A. (2001), Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168581466