PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 228 Multivariate Statistical Analysis : Statistical Inference, Statistical Models and Applications | 347--357
Tytuł artykułu

Advantages and Disadvantages of the Use of Conjoint Analysis in Consumer Preferences Research

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The point of the following paper is to outline conjoint analysis, one of the methods of multidimensional statistical analysis. The conjoint analysis is very useful to get knowledge about consumer preferences. The paper contains basic information about methods of collecting variables, building regression functions of utilities and estimators. (original abstract)
Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie tematyki związanej z badaniem preferencji przy wykorzystaniu metody conjoint. Metoda ta jest jedną z metod wielowymiarowej analizy statystycznej. Jej istotą jest dekompozycja użyteczności całkowitej na użyteczności cząstkowe przy wykorzystaniu metod ekonometrycznych w celu zbudowania funkcji użyteczności. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • University of Szczecin, Poland
Bibliografia
  • Aczel A. D. (2000), Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Brzeziński J. (1997), Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa.
  • Jajuga K. (1993), Statystyczna analiza -wielowymiarowa, PWN, Warszawa.
  • Mikroekonomia (1994), red. D. Kopycińska, Naukowa Oficyna Wydawnicza "Hansaроl, Szczecin.
  • Walesiak M. (1996), Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa.
  • Walesiak M., A. Bąk A. (1996), Realizacja badań marketingowych metodą conjoint analysis z wykorzystaniem pakietu statystycznego SPSS for Windows, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Zaborski A. (2001), Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168581466

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.