PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 10 | 6--11
Tytuł artykułu

E-logistyka czy m-logistyka?

Warianty tytułu
E-logistics or M-logistics?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesna logistyka w szerokim zakresie stosuje najnowsze technologie informacyjne. To już nie tylko wyzwanie, ale wręcz konieczność wynikająca z globalizacji gospodarki, coraz większej konkurencyjności i potrzeby sprostania rosnącym, zindywidualizowanym oczekiwaniom klientów. Jednocześnie logistyka staje się coraz bardziej mobilna, przez wdrażanie rozmaitych bezprzewodowych urządzeń telekomunikacyjnych, umożliwiających prowadzenie biznesu niemal wszędzie i w praktyce – w ruchu. W artykule przedstawiono najpierw istotę i specyfikę elektronicznej logistyki (e-logistyki), następnie jej rozszerzenia funkcjonalne, oferowane przez technologie mobilne, a na zakończenie – główne zalety tak rozumianej nowoczesnej logistyki. (abstrakt oryginalny)
EN
Modern logistics in a wide range uses the latest information technologies. This is not only a challenge, but even the necessity implied by economic globalization, more and more competitive market and the need to meet growing and more individualized customer expectations. At the same time logistics is becoming more mobile, by implementing a variety of wireless telecommunications equipment, enabling to run the business almost anywhere and in practice - on the go. The article presents, firstly, the nature and specificity of electronic logistics (e-logistics), then the functional enhancements offered by mobile technologies, and finally - the main advantages of so understood modern logistics. (original abstarct)
Rocznik
Numer
Strony
6--11
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • A. Kawa, Systemy automatycznej identyfikacji, w: Nowoczesne technologie w logistyce, pod red. J. Długosza, PWE, Warszawa 2009.
  • Nowoczesne technologie w logistyce, pod red. J. Długosza, PWE, Warszawa 2009.
  • C. Olszak, E. Ziemba, Strategie i modele gospodarki elektronicznej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 105-110.
  • I. Szczawińska, Modele biznesowe portali społecznościowych, UE w Poznaniu, Poznań 2010, s. 17.
  • W. Wieczerzycki, Giełdy elektroniczne, w: Rynek usług logistycznych, pod red. M. Ciesielskiego, Difin, Warszawa 2005, s. 127-147.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168595961

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.