PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 4-5 | 22--31
Tytuł artykułu

Zrównoważona karta wyników jako narzędzie realizacji strategii w przedsiębiorstwie turystycznym

Warianty tytułu
Balanced Scoreboard as a Tool for Accomplishment of the Strategy at a Tourist Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka wyjaśnia, że zrównoważona karta wyników jest narzędziem, które pozwala przełożyć strategię na konkretne zadania i miary ich realizacji przez poszczególne komórki i stanowiska organizacyjne przedsiębiorstwa. Metoda ta polega na stworzeniu i stosowaniu w kontroli skoordynowanego zestawu mierników wieloaspektowej oceny funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zdaniem autorki karta ułatwia połączenie aktywów materialnych z niematerialnymi i skuteczne zarządzanie kapitałem intelektualnym zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym, jednocześnie monitorując wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
EN
The objective of the article is to present the benefits issuing from the use of Balanced Scorecard in the process of formulating and accomplishing the strategy at a tourist enterprise. The Balanced Scorecard is a tool that allows translating the strategy into specific tasks and measuring their accomplishment by tourist enterprise's individual cells and organisational units. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • A. Jaruga, Zrównoważona karta dokonań w systemie zarządzania strategicznego, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000, nr 1.
  • T. Kafel, Zrównoważona karta wyników jako narzędzie realizacji strategii w jednostkach administracji publicznej, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie" 2004, nr 648, s. 32.
  • R.S. Kapłan, D.P. Norton, Strategiczna karta wyników: Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • L. Kozioł, M. Tyrańska, Metodyka formatowania strategii przedsiębiorstwa turystycznego, "Handel Wewnętrzny" 2009, listopad, s. 124.
  • M. Kicińska, Metody pomiaru kapitału intelektualnego, w: Kapitał intelektualny, red. S. Kasiewicz, W. Rogowski, M. Kicińska, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 147.
  • K. Mäkinen, Strategic Security. A Constructivist Investigation of Critical Security and Strategic Organisational Learning Issues: Towards a Theory of Security Development, Finnish National Defence College, Department of Education Research Centre for Action Competence, Identity, and Ethics ACIE, Helsinki 2005, s. 75-85.
  • Przedsiębiorstwo turystyczne, red. A. Rapacz, Difin, Warszawa 2007, s. 127-149.
  • M. Sierpińska, B. Niedbała, Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 113.
  • A. Stabryła, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000, s. 316-317.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168598366

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.