PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4/1 | 297--306
Tytuł artykułu

Strategie kształtowania jakości zasobów ludzkich

Warianty tytułu
Strategy of Creating HR Quality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było wskazanie, jak w organizacji może być realizowana strategia kształtowania jakości zasobów ludzkich. Jakość ta rozumiana jest jako ogół cech wyróżniających zasoby ludzkie organizacji, umożliwiających tej organizacji realizację jej bieżących działań oraz osiąganie celów wynikających ze strategii. Strategia jakości zasobów ludzkich polega na określeniu wizji tej jakości czyli cech mierzalnych i niemierzalnych zasobów ludzkich. Wdrażanie strategii sprowadza się natomiast do takiego zarządzania zasobami ludzkimi, które doprowadzi do likwidacji luki występującej między jakością rzeczywistą i pożądaną. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper was to depict how creating strategy of HR quality can be carried out in the organization. Quality is understood as the whole of characteristics of HR that enable the organization dealing with current processes and reaching goals pointed out in the strategy. The strategy of HR quality lies in defining the quality: measurable and immeasurable characteristics of HR. Implementation of the strategy means such managing of HR that results in elimination of the gap between desirable and actual quality. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
297--306
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bugdol M.(2002), Propozycja zarządzania zasobami ludzkimi z wykorzystaniem normy ISO 9001:2000, "Problemy Jakości" nr 6.
  • Dahlgaard J., Kristensen K., Kanji G. (2004), Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Hamrol A., Mantura W. (1999), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Poznań.
  • Hamrol A. (2007), Zarządzanie jakością z przykładami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kolman R. (2009), Kwalitologia. Wiedza o różnych dziedzinach jakości, Placet, Warszawa.
  • Król H. (2007), Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi, w: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, H. Król, A. Ludwiczyński (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Lipka A. (2005), W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa.
  • Pocztowski A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sajkiewicz A. (2002), Zarządzanie zasobami pracy i konkurencyjność firmy, w: Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, Sajkiewicz A. (red.), Poltext, Warszawa.
  • Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej, Lublin 2002
  • Wilkinson A., Brown A. (2003), Managing Human Resources for Quality Management, w: Managing quality, B.G. Dale (red), Blackwell Publishing.
  • Wojtyńska J. (2008), Norma PN-ISO 10015:2004 wsparciem dla szkoleń i rozwoju pracowników, "Problemy Jakości" nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168754005

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.