PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2 (23) | 35--57
Tytuł artykułu

Reference Model of Knowledge Management and its Cultural Context

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Reference model of knowledge management presented in the paper has been created on the basis of multiple empirical research (Delphi method, questionnaires and interviews conducted with Polish outstanding enterprises as well as in transnational corporations). Implementation of the model must be regarded as deeply connected with the cultural context of an organization.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--57
Opis fizyczny
Twórcy
  • Nicolaus Copernicus University in Toruń, Poland
  • Nicolaus Copernicus University in Toruń, Poland
Bibliografia
  • Andriessen, D., Making Sense of Intellectual Capital. Designing a Method for the Valuation of Intangibles. Elsevier Butterworth-Heinemann, Amsterdam, Tokyo, 2004.
  • Bower, M., The Will to Manage. McGraw-Hill, New York, 1966.
  • Bukowitz, W., Williams, R., The Knowledge Management Fieldbook. Prentice Hall, London, 2000.
  • Davenport, T. H., Prusak, L., Working Knowledge. How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School Press, 1998.
  • Glińska-Neweś, A., Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie[CulturalContext of Knowledge Management in an Enterprise. Dom OrganizatoraTNOiK, Toruń, 2007.
  • Hamel, G., The Concept of Core Competence, in: Hamel, G., Heene, A., (ed.) Competencebased Competitio. John Wiley & Sons, Chichester, 1994.
  • Hofstede, G., Kultury i organizacje [Cultures and Organizations]. PWE, Warszawa, 2000.
  • McElroy, M.W., The New Knowledge Management. Complexity, Learning and Sustainable Innovation. Butterworth Heineman, 2003.
  • Nickols, F., Cooperative Development of a Classification of Knowledge Management Functions, in: Knowledge Praxis, http//www.media-access.com/classification.html, 1995.
  • Nonaka, I., Takeuchi, H., The Knowledge Creating Company. How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. Oxford University Press, New York, Oxford, 1995.
  • Probst, G., Raub, S., Romhardt, K., Zarządzanie wiedzą w organizacji [Knowledge Management in an Organization]. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2002.
  • Rokita, J., Organizacja ucząca się [Learning Organization]. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice, 2003.
  • Stankiewicz, M. J., Próba modelowania procesów zarządzania konkurencyjnym potencjałem wiedzy w polskich przedsiębiorstwach [Attempt to Model the Processes of Management of Competitive Potential of Knowledge in Polish Companies], in: Stankiewicz, M. J., (ed.) Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa [Knowledge Management as a Key Factor of International Competitiveness of Enterprises]. Dom Organizatora TNOiK, Toruń, 2006.
  • Sveiby, K. E., The New Organizational Wealth: Managing and Measuring Knowledge-Based Assets. Barrett-Koehler Publishers, San Francisco, 1997.
  • Trompenaars, F., Hampden-Turner, Ch., Siedem kultur kapitalizmu [Seven Cultures of Capitalism]. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 1998.
  • Wiig, K., Knowledge Management Foundations. Schema Press, Arlington, 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168882957

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.