PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | numer specjalny, maj | 169--177
Tytuł artykułu

Przedsiębiorstwo handlu detalicznego w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Warianty tytułu
Retail Trade Enterprise in the Supply Chain Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw przez detalistów, technologii informacyjnych wykorzystywanych przez nich w tym procesie oraz, w tym kontekście, perspektyw rozwoju SCM w Polsce. Zdaniem autorki Rosnąca koncentracja w handlu w Polsce oraz znacząca obecność zagranicznych firm handlowych na rynku polskim przyczyniają się do transferu innowacyjnych rozwiązań organizacyjno-technicznych handlu. Jedną z nich jest SCM, które przyczynia się do obniżenia kosztów transakcyjnych i znacząco podnosi efektywność partnerów uczestniczących w łańcuchu dostaw. Według autorki pogłębiająca się recesja i presja na koszty będą sprzyjały wdrażaniu SCM.
EN
In her article, the author presents the essence and development of the concept of supply chain management (SCM) as well as she analyses functioning of supply chains managed by retail enterprises, using for this purpose the theory of transaction costs. She points out to determinants of taking control over the supply chain by retailing enterprises and to the instruments of their management (specific assets of transaction) in form of distribution centres and information technologies. She has defined and discussed in brief the factors stimulating and constraining development of SCM in Poland managed by retailers. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
169--177
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • G. Bakkeland, P.R. Berthon, The Buyer's Perspective on Transaction Costs and Relational Norms in the Distribution Channel: Prepositions for Research, "Management Research News" 1997, Vol. 20, No 5.
  • A. Bednarz, Employers Seek RFID Expertise, "Network World" 2005, Vol. 22, No 14, s. 58-62.
  • How Big Can You Grow?, "Economist" 2004, Vol. 371, No 4/17.
  • E. Ko, D.H. Kincade, The Impact of Quick Response Technologies on Retail Store Attributes, "International Journal of Retail & Distribution Management" 1997, Vol. 25, No 2, s. 90-98.
  • P.D. Larson, R. Lush, Quick Response Retail Technology: Integration and Performance Measurement, "The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research" 2000, Vol. l, No 1.
  • P. Loughlin, E-commerce Strengthens Suppliers 'Position, "International Journal of Retail & Distribution Management" 1999, Vol. 27, No 2, s. 69-71.
  • D.W. O'Connor, Retail Concentration and Multinational Expansion: Two Important Retail Trends, "Discount Merchandiser" 1997, Vol. 37, Issues 5.
  • L. Pellegrini, Retailer Brands. A State of the Art. Review, 7th International Conference in the Distributive Trades, Institute of Retail Studies, University of Stirling, 6-8 September 1993.
  • I.P. Rutkowski, Marketingowe systemy informacyjne w handlu, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2004, s. 183.
  • T. Skjrett-Larsen, C. Thernoe, C. Andersen, Supply Chain Collaboration: Theoretical Perspectives and Empirical Evidence, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management" 2003, Vol. 33, No 6.
  • J.E.M. Steenkamp, M.G.Dekimpe, The Increasing Power of Store Brands: Building Loyalty and Market Share, "Long Range Planning" 1997, Vol. 30, No 6.
  • P. Stefaniuk, Tusza pod kontrolą, "Manager Magazin" 2008, nr 11, s. 92-93.
  • G.C, Stevens, Integrating the Supply Chain, "International Journal of Physical Distribution and Materials Management" 1989, No 19(8).
  • J. Szumilak, Teoretyczne podstawy analizy instytucjonalnych form handlu detalicznego, "Handel Wewnętrzny" 2007, nr 3, s. 7.
  • D.T. Thomas, P.M. Griffin, Coordinated Supply Chain Management, "European Journal of Operational Research" 1996, No 94(1).
  • Transaction Cost Analysis: Past, Present, and Future Applications, "Journal of Marketing" 1997, Vol. 61, No 4.
  • S. Weinstein, The Plot Thickens, "Progressive Grocer" 2000, November.
  • O. Williamson, Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 122.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168915021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.