PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 188 Banki a rozwój gospodarki | 85--99
Tytuł artykułu

Sposoby komunikacji banku z klientem droga elektroniczną

Warianty tytułu
The Ways of Communication between a Bank and Its Customer Based on Electronic Means
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Bankowość elektroniczna jest nowoczesną, bezkontaktową formą realizacji usług bankowych, umożliwiającą korzystanie z usług banku bez konieczności osobistego kontaktu. Sprowadza się do zastosowania systemów informatycznych i telekomunikacyjnych w przyspieszeniu obiegu pieniądza bezgotówkowego (elektronicznego). Jednocześnie daje możliwość dokonania rozliczeń przez sieć Internet czy telefon bezpośrednio z domu. Wkrótce wszystkie banki tradycyjne pojawią się w Internecie, co jest spowodowane głównie znacznym zmniejszeniem kosztów transakcji obsługi klienta, dla którego rozwiązania elektroniczne są ciekawsze i lepsze, a przede wszystkim szybsze. Celem artykułu jest przedstawienie istoty bankowości elektronicznej, określenie znaczenia Internetu w operacjach bankowych oraz przedstawienie różnych sposobów komunikacji klienta z bankiem, ze szczególnym naciskiem na elektroniczne sposoby komunikacji. (fragment tekstu)
EN
Electronic banking, as a new way of communication with a bank, enables a customer to manage the funds in his account that is: to transfer money, to check the balance, to keep track of all the operations taking place in the account by means of the new channels of access such as ZAP, SMS, the Internet or an automatic teleservice. All the operations mentioned above a customer can carry out himself using his own PC even at home, which is very convenient. The services are at the same time much cheaper than those offered by traditional banking, they are often free of charge. Customers more and more willingly use this kind of services and take to the electronic way of managing their funds by themselves. The form of electronic banking has prospects of further development and it will gain increasing approval and attract more and more customers. (original abstract)
Rocznik
Strony
85--99
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki, doktorantka
Bibliografia
  • W. Chmielarz, Systemy elektronicznej bankowości i cyfrowej płatności, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna, Warszawa 1999, s. 12
  • D. Dziuba, Wirtualizacja działalności gospodarczej w oparciu o sieć Internet. W stronę gospodarki usieciowionej, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 1998, s. 11
  • D. Dziuba, Elektronizacja rynku, wybrane zagadnienia ekonomiczne, technologiczne i prawne, CIM-ARIS Computer Integrated Manufacturing, Architecture of Integrated Information Systems, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 1995, s. 19
  • A. Gazda, Uwarunkowania bezpieczeństwa bankowości elektronicznej, „Bank" 1999, nr 9
  • A Gospodarowicz, J. Wielki (red.), Wykorzystanie Internetu w bankowości, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Wrocław 1998, s. 15
  • J. Grzechnik, Bankowość internetowa, wydawnictwo Internetowe Centrum Promocji Warszawa 1999, s. 42
  • A. Janc, G. Kotliński, Wykorzystanie bankowości elektronicznej na rozwój usług, „Bank" 1999, nr 9
  • D. Kamieńska –Kępa, Informatyzacja banku komercyjnego, „Zarządzanie i Bankowość” 1996, s. 6
  • M. Kitajewski, Home Ranking. Usługa przyszłości, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2001, s. 15
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168947234

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.