PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | numer specjalny, maj | 24--31
Tytuł artykułu

Współpraca podmiotów w sektorze usług - szansą rozwoju przedsiębiorstw i rynków

Warianty tytułu
Cooperation of Entities in the Service Sector as an Opportunity for Development of Enterprises and Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój innowacji organizacyjnych w usługach, powstawanie organizacji sieciowych, w tym klastrów i parków naukowo-technologicznych, zbliża nas do gospodarki opartej na wiedzy. Gospodarka taka pojawia się tam, gdzie występuje najwyższy poziom koncentracji wiedzy, informacji, kapitału niematerialnego i materialnego, a dynamika sieci ich konfigurowania jest najwyższa. Jak starano się wykazać, istotne znaczenie ma w tym kontekście rozwój usług biznesowych, które stają się widocznym obszarem stosowania nowoczesnych form współpracy podmiotów gospodarczych. Obrót usługami biznesowymi w dobie ICT oznacza tworzenie innowacyjnych form kooperacji, opartych na międzynarodowych strukturach sieciowych. Sprzyja temu „transportowalność” usług opartych na ICT (np. finansowych, informatycznych, reklamowych). (fragment tekstu)
EN
In her article, the author discussed various forms of cooperation of entities providing services in the domestic and international markets that have recently been developed. Therefore, she presented the principles of franchise, outsourcing and offshoring as well as various versions thereof, such as, for example, partner outsourcing, captive offshoring, common service centres. She also discussed the principles of cooperation in the area of business services in the networking organisation and on the example of scientific and technological parks that have already been existing in Poland. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
24--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Banachowicz, Centra Usług Wspólnych. Stan obecny i perspektywy rozwojowe, w: Globalizacja usług. Outsourcing, Offshoring i Shared Services Centers, pod red. A. Szymaniaka, Deloitte-Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 313-316.
  • B. Bębenek, Partnerstwo w usługach outsourcingowych, w: Usługi w Polsce. Nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, pod red. A. Panasiuka, K. Rogozińskiego, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług" 2008, nr 20,1.1, s. 213.
  • E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009, s. 121.
  • European Attractiveness, Ernst&Young, 2007, s. 10.
  • franchising.pl/artykul/3325/raport-o-rynku-franczyzy-w-polsce-2006-2007/.
  • J. Góra, Dynamika klastra - zarys teorii i metodyka badań, I-BIS, Wrocław 2008, s. 27-29.
  • M.E. Porter, On Competition, The Free Press, New York 1990, s. 248.
  • www.pi.gov.pl/osrodki_innowacj i/baza_parkow_technologicznych.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168948958

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.