PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Zarządzanie marketingowe : podstawy teoretyczne, węzłowe specjalizacje badawcze | 187--270
Tytuł artykułu

Zarządzanie marketingowe w usługach bankowych : analiza węzłowych kategorii i problemów badawczych

Warianty tytułu
Marketing Management in Banking Services : an Analysis of Principal Categories and Research Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Scharakteryzowano koncepcję marketingu bankowego oraz system i sektor bankowy w Polsce. Przedstawiono model procesu marketingowego na rynku bankowym oraz model procesu konkurowania w tym sektorze. Opisano projektowanie i planowanie marketingowe w bankach oraz nowoczesne metody zarządzania w sektorze bankowym.
Twórcy
Bibliografia
  • Ballantyne D.: Internal relationship marketing: a strategy for knowledge renewal. „The International Journal of Bank Marketing" 2000, Vol. 18, No 6.
  • Bankowość. Red. J. Głuchowski i J. Szambelańczyk. Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań 1999.
  • Bendell T., Boulter L.: Benchmarking. Jak uzyskać przewagę konkurencyjną. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • Garczarczyk J.: Jakość usług jako jeden z elementów marketingu bankowego. W: Marketing - Przełom wieków. Paradygmaty, zastosowania. Red. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś. T, 2. AE, Wrocław, Jelenia Góra 2000.
  • Gross L.: Elite customers move the most, Account switching study shows. „American Banker" 1987, October 5.
  • Grudzewski W., Dolińska M.: Rozwój marketingu relacji. „Organizacja i Kierowanie" 1998, nr 2.
  • Grudzewski W,: Benchmarking w przedsiębiorstwie. W: Przedsiębiorstwo przyszłości. Red. W. Grudzewski i J. Hejduk. Difin, Warszawa 2000.
  • Harasim J.: Bankassurance -czynnik sukcesu. „Marketing w Praktyce" 2001, nr 8.
  • Harasim J.: Bankassurance. Strategia wzajemnych korzyści. „Marketing w Praktyce" 2001, nr 7.
  • Kocięcki L.M.: Balanced Scorecard w bankach i instytucjach finansowych. „Bank" 2002, nr 9.
  • Kocięcki L.M.: Balanced Scorecard w bankach i instytucjach finansowych. „Bank" 2002, nr 10.
  • Kotler Ph.: Kotler o marketingu. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • Kotler Ph.: Marketing, Analiza, planowanie, Wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Kowalski T.: Banki w Polsce a perspektywa członkostwa w UE. „Bank" 2002, nr 4.
  • Kozielski R.: Marketing wewnętrzny - współczesne narzędzie konkurowania. „Marketing i Rynek" 2002, nr 12.
  • Kramer Т.: Orientacja marketingowa przedsiębiorstw polskich. Wyzwania i zagrożenia. W: Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej. Podstawy - metody - dylematy. Red. L. Żabiński. AE/PTE, Katowice 1995.
  • Krzyżanowska M.: Tożsamość orientacji przedsiębiorstwa. „Marketing i Rynek" 2002, nr 3.
  • Kupczyk A., Korałewska-Mróz H., Czerwonka M.: Radykalne zmiany w firmie, od reengineeringu do organizacji uczącej się. INFOR, Warszawa 1998.
  • Lafferty B.A., Hult G.T.M.: A synthesis of contemporary market orientation perspectives. „European Journal of Marketing" 2001, Vol. 35, No 1/2.
  • Leksykon marketingu. Red. J. Altkorn i T. Kramer. PWE, Warszawa 1998.
  • Leśniewski M.: Detal bankowy. „Home & Market" 2002, nr 1.
  • Leśniewski M.: Dziesięć lat marzeń, „Home & Market" 2001, nr 11.
  • Martyniak Z., Sanak J.: Wprowadzenie do reengineeringu. „Organizacja i Kierowanie" 1995, nr 3.
  • Martyniak Z.: Metody organizowania procesów pracy. PWE, Warszawa 1996.
  • Mazurek-Łopacińska K.: Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 2002.
  • Mizerski G: Ewolucja marketingu w bankowości angielskiej i amerykańskiej. „Marketing Serwis" 1997, nr 4.
  • Musielak P.: Bankowa e-przyszłość. „Home & Market" 2001, nr 6.
  • Opolski K.: Strategia jakości w nowoczesnym zarządzaniu bankiem. Olympus CEiRB, Warszawa 1998.
  • Otto J.: Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. C.H, Beck, Warszawa 2001.
  • Penc J.: Innowacje i zmiany w firmie. Transformacje i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
  • Pluta-Olearnik M.: Marketing usług bankowych. PWE, Warszawa 1999.
  • Przybylski M.: Potencjał rynku usług bankowych w Polsce. „Bank" 2000, nr 11.
  • Przyszłość należy do bankowości elektronicznej. „Home & Market" 2001, nr 9.
  • Sekuła Z.: Controlling operatywny. „Przegląd Organizacji" 1998, nr 10.
  • Sekuła Z.: Controlling strategiczny. „Przegląd Organizacji" 1998, nr 7-8.
  • Sekuła Z.: Istota controllingu. „Organizacja i Kierowanie" 1998, nr 3.
  • Stanton W. J.: Fundamentals of Marketing. McGraw-Hill, New York 1981.
  • Steinbeck H. H.: Total Quality Management. Kompleksowe zarządzanie jakością. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.
  • Szczepańska K.: Kompleksowe Zarządzanie Jakością. Wydawnictwo Normalizacyjne ALFA-WERO Sp. z o.o., Warszawa 1998.
  • Szcześ M., Jakubiec S.: Elektroniczne usługi finansowe - charakterystyka rynku, wyzwania i inicjatywy regulacyjne. Materiały i Studia NBP, Zeszyt nr 139. Warszawa 2001.
  • Szymura-Tyc M.: Wartość dla klienta jako podstawa budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. W: Marketing - Przełom wieków. Paradygmaty, zastosowania. Red. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś. T. 1. AE, Wrocław, Jelenia Góra 2000.
  • Śmiłowski E.: Coraz lepsza reputacja. „Bank" 2000, nr 3.
  • Śmiłowski E.: Styczeń rozczarował. „Gazeta Bankowa" 2002, nr 8.
  • Torres-Lutz M.: To nie zmierzch. „Gazeta Bankowa" 2002, nr 5.
  • Transformacja bankowości polskiej w latach 1988-1995. Red. W. Baka. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1997.
  • Trocki M.: Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej. PWE, Warszawa 2001.
  • Vollmuth H.J.: Controlling. Planowanie, kontrola, kierowanie. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.
  • Węgrzyn A.: Benchmarking. Nowoczesna metoda doskonalenia przedsiębiorstwa. Antykwa, Wrocław 2000.
  • Zimniewicz K.: Współczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 1999.
  • Zineldin M.: Bank - Corporate Client „Partnership " Relationship: Benefits and Life Cycle. „International Journal of Bank Marketing" 1996, Vol. 14, No 3.
  • Zineldin M.: Bank Strategic Positioning and Some Determinants of Bank Selection. „International Journal of Bank Marketing" 1997.
  • Żabiński L.: Dylematy teorii i metodyki badań orientacji strategicznej marketingu. W: Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych w sektorach rozwojowych i innowacyjnych. Podstawy teoretyczne i metodyczne, kierunki badań. Red. L. Żabiński. AE/PTE, Katowice 1999.
  • Żurawik B., Żurawik W.: Nowe formy współpracy na rynku usług finansowych. W: Obszary współpracy polskich przedsiębiorstw. Red. J. Karwowski. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168958603

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.