PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | numer specjalny, maj | 65--73
Tytuł artykułu

Determinanty wzrostu innowacji przedsiębiorstw na rynku usług finansowych

Warianty tytułu
Determinants of Growth of Innovations of Enterprises in the Market for Financial Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor zauważa istotne zmiany innowacyjności przedsiębiorstw usługowych wykorzystujących zarówno innowacje organizacyjne oraz marketingowe, jak i produktowe oraz procesowe. Autor zastanawia się nad istotą znaczenia innowacyjności przedsiębiorstw na rynku usług finansowych i nad innowacyjnością przedsiębiorstw na rynku usług finansowych na tle sektora usług.
EN
The financial services which were more and more important part of the economy happened last years one from the most innovative areas of the economy in developed countries. Financial institutions, the innovations absorb in the large degree, especially technological appearing in different areas activities, becoming simultaneously very important subjects creators of the innovations in the area of marketing and organizational changes. Taking under the attention of the perspective of the development of the sector of financial services in the article the basic categories of determinants favourable were introduced the developmental innovation among financial institutions, The most important groups of factors were defined generally as: technology, macro-environment, changes in the sector of financial services and individual and institutional customers. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
65--73
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • A. Arundel, M, Kaneira, A, van Cruysen, H. Hollanders, Innovation Statistics for the European Service Sector - Final Draft, Pro Inno Europe, "Inno Metrics" 2007, May, s. 27.
  • M. Kanerva, H. Hollanders, A. Arundel, Trend Chart Report, Can We Measure and Compare Innovation in Services?, European Trend Chart on Innovation, European Commission, Brussels 2006, s. 4.
  • E.J. Nijssen, B. Hillebrand, P. Vermeulen, R. Kemp, Exploring Product and Service Innovation Similarities and Differences, "International Journal of Research in Marketing" 2006, September, s. 241-251.
  • OECD in Figures. 2007 Edition, OECD Publications, Paris 2007, s. 20-21.
  • R. Patterson, Kompendium terminów bankowych po polsku i angielsku, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2002, s. 467.
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2004-2007, GUS, Warszawa 2008, s. 74.
  • Społeczeństwo informacyjne. Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w 2006 r., GUS, Warszawa, 2007, s. 19-30.
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach, gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne w 2008 r., GUS, Warszawa, 2008, s. 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168969099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.